הערכת המשטרה: רצח בני הזוג בלקיה - נקמת דם

סולימן ועזיזה אל-רביד, שנורו אתמול למוות כשישבו ברכבם עם בנם בן השמונה, הובאו היום למנוחות. הרקע למקרה הוא ככל הנראה נקמה על רצח שהתרחש לפני שנה באותו היישוב

זמן צפייה: 01:05

חשד לרצח כפול בדרום: סולימן ועזיזה אל-רביד, בני זוג בשנות ה-40 לחייהם, נורו אתמול (רביעי) למוות לעיני בנם בן השמונה, בעת שישבו ברכב חונה בכניסה ליישוב לקיה שבדרום הארץ. מותה של האישה נקבע במקום, ואילו הבעל פונה לבית החולים סורוקה, שם נקבע מותו. היום הם הובאו למנוחות.

על פי הערכת המשטרה, הרקע למקרה הוא נקמת דם בעקבות רצח שהתרחש לפני שנה בדיוק בלקיה.המשטרה עושה מאמצים בניסיון לאתר את הרכב שממנו נורו היריות שהרגו את הזוג. לדברי המשטרה, יש בידם את פרטי הרכב ובאמצעותו, כך הם מאמינים, יצליחו להגיע אל המעורבים במעשה.

הרכב שבו ישבו הזוג שנרצח בלקיה ובנם
הרכב שבו ישבו הזוג שנרצח בלקיה ובנם | צילום: חדשות 13

החובשים הבכירים במד"א אמיר אבו סיאם והיימן אבו קרן, שהגיעו למקום, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו גבר ואישה מחוסרי הכרה עם פצעי ירי בגופם. ביצענו בדיקות רפואיות אבל לצערנו האישה הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה. הגבר שנפצע באורח אנוש פונה לבית החולים כשהוא מחוסר הכרה".

ביום ראשון, בטווח זמן של שלוש שעות, נהרגו שלושה אנשים, שני גברים ואישה, כתוצאה ממה שמסתמן כחשד לרציחות. צעיר כבן 20 נדקר למוות בקריית שמונה, קשישה בת 83 נמצאה בביתה שבאום אל-פחם כשהיא ללא רוח חיים ועליה סימני דקירה. הותר לפרסום כי אופיר חסדאי הוא הגבר שנורה מוקדם יותר היום למוות בחניון של קניון ברמלה, ככל הנראה בשל סכסוך על מקום חנייה.

עוד בחדשות 13:

אשתו של החשוד ברצח בחניון: "הלב שלי נקרע מהתוצאה הקשה"

תוך שלוש שעות: חשד לרצח בשלושה מקרים שונים ברחבי הארץ

חשד לרצח בבני ברק: אישה בת 65 נדקרה למוות – בנה נעצר

צוות מד"א קבע את מותו של האיש - ארכיון
אמבולנס | צילום: תיעוד מבצעי מגן דוד אדום

בשעות אחר הצהריים נדקר למוות צעיר כבן 20, תושב כפר כנא, במפעל עוף הגליל בקריית שמונה. מהמשטרה נמסר כי במהלך מרדף רגלי של כוח משטרה שהוזנק למקום נעצר חשוד ברצח, תושב דיר אל אסד.

מוקדם יותר נמצאה קשישה בת 83 בביתה שבאום אל-פחם כשהיא ללא סימני חיים ועליה פצעי דקירה. צוותי מד"א קבעו את מותה במקום. המשטרה פתחה בסריקות אחר חשוד בעבירה והחלה באיסוף ממצאים בזירה. לאחר הסריקות לאיתור החשוד בדקירתה של הקשישה, עצרה המשטרה את בנה, תושב המקום בן 47, והוא הובא לחקירה בתחנת המשטרה.

זינב מחאמיד בת ה-83 מאום אל פחם שנדקרה למוות בביתה
זינב מחאמיד בת ה-83 מאום אל פחם שנדקרה למוות בביתה | צילום: חדשות 13

באותו יום נורה למוות אופיר חסדאי בחניון קניון עזריאלי ברמלה. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים אסף הרופא תוך שהוא מבצע בו פעולות החייאה, אך בהמשך צוות בית החולים נאלץ לקבוע את מותו. המשטרה בודקת את נסיבות האירוע, ומחקירה ראשונית עולה כי הרקע לאירוע הוא ויכוח על חניה. החשוד בירי, ויקטור קטן, תושב לוד בן 74, נעצר לחקירה.