"יהיה בסדר": התכתבות מריה טל עם חברתה - זמן קצר לפני הרצח

בהודעות ששלחה לחברתה שבועות לפני הרצח, סיפרה מריה: "מקסים החליט להתגרש, אני אצטרך את העזרה שלך", ובהמשך כתבה לה כי הוא ראה את כל התכתובת. בתגובה חברתה השיבה: "אני כבר מפחדת"

זמן צפייה: 02:32

בהתכתבות שנחשפה היום (רביעי) בין מריה טל, שעל פי האישום נדקרה למוות על ידי בעלה, לחברתה, שבועות ספורים לפני הרצח, היא סיפרה לה כי "מקסים החליט להתגרש והוא אמר שהוא לוקח את הבנות. אני ממש אצטרך את העזרה שלך, באמת, איך לעשות ומה לעשות". בתוך כך, בצעד חריג קבע בית המשפט כי המשפט של טל יתנהל בדלתיים סגורות.

חברתה בתגובה השיבה: "קודם כל תירגעי, המקסימום שהוא יקבל זה משמורת משותפת. אל תדאגי יהיה בסדר, אני פה בשבילך, הכול יהיה בסדר". בהמשך מריה סיפרה: "מקסים ראה את כל ההודעות", וחברתה עונה בתגובה - "אני כבר מפחדת".

למכר נוסף כתבה מריה: "הוא (מקסים) עושה לי פרצופים איך לדבר עם הבנות ומנסה להגיד לי איך להיות איתן, כל כך קשה לי. סליחה שאני מפילה עליך הכול, פשוט תשכח מהכול".

בהודעה קולית ששלח מקסים לאחד מחבריו שעה לפני המקרה, הוא נשמע אומר: "אם אני עכשיו פורע את החשבון המשותף, ועושה מה שאני רוצה בכסף שלי זה יפגע לי בילדות? אם לא היו לי ילדות, כבר הייתי מזמן עושה את זה ומעיף את האישה מהבית אבל אני לא יכוללפגוע בילדות שלי.".

לכתבות נוספות בנושא >> 

כשאשתו זועקת לעזרה ברקע: שיחת הנאשם ברצח עם המשטרה • האזינו

"גססה לנגד עיניו": מקסים טל מואשם ברצח אשתו מריה בקריות

בתום מאבק שהובילה משפחתה: בנותיה של מריה טל יועברו לאחיה

ההודעות האחרונות שכתבה מריה טל
ההודעות האחרונות שכתבה מריה טל | צילום: חדשות 13
ההודעות האחרונות שכתבה מריה טל
ההודעות האחרונות שכתבה מריה טל | צילום: חדשות 13

כזכור, רגע אחרי שדקר למוות את אשתו, כך על פי כתב האישום, התקשר מקסים טל למשטרה וביקש עזרה. בהקלטת השיחה שהגיעה אתמול לידי חדשות 13, ניתן לשמוע את טל זועק בטלפון למוקדנית: "אשתי התאבדה, ניסיתי לעצור אותה, תבואו מהר". בזמן שמקסים טל זועק לעזרה, אפשר לשמוע ברקע את אשתו, מריה, זועקת "הצילו".

ההודעות האחרונות שכתבה מריה טל
ההודעות האחרונות שכתבה מריה טל | צילום: חדשות 13

יום לפני כן חשף צוות החקירה לראשונה את הראיות שהביאו לפענוח התיק. ראש הצוות, רפ"ק איציק בן ישי, סיפר על שיחת הטלפון המצמררת של טל למוקד מאה "ברקע שמעו אותה צועקת 'הצילו', היא עדיין הייתה בחיים כשהוא התקשר, אבל הוא לא נקף אצבע כדי לעזור לה. המוקדנית אמרה לו להצמיד אליה מגבת ולחסום את הדם – והוא לא רצה". החוקרת רס"ל קורל קסוטו מוסיפה: "כשהוא נשאל על זה בחקירה הוא אמר 'נגעלתי'".

על פי כתב האישום, ביצוע הרצח כמה ימים לאחר רצח מיכל סלה לא הייתה מקרית: "כמה שעות לפני הוא התעניין ברצח מיכל. הוא אישר שגלש באינטרנט ובירר פרטים", חשף בן ישי. "החשוד הזה ספציפית הוא חשוד קר מאוד, חקרנו אותו הרבה שעות ואני לא זוכר שהוא הזיל דמעה", הוסיף. "מדי פעם כשהוא אמר את השם שלה הזכרנו לו להוסיף ז"ל".