האם במבנה שבו מתגורר האדמו"ר מגור בוצעו עבירות בנייה?

בשנים האחרונות, גר הרב בבניין שעבר לידי החסידות לפני כעשור. בדיקת חדשות 13 מעלה כי בעיריית י-ם נבדקות חריגות בנייה במקום, בהן פלישה לשטחים ציבוריים והפרדה אסורה בין גברים לנשים

זמן צפייה: 02:44

הרב יעקב אריה אלתר, שמוכר יותר כאדמו"ר מגור, הוא אחד המנהיגים הבולטים בציבור החרדי ומהדמויות המשפיעות ביותר על הפוליטיקה הישראלית. בשנים האחרונות, גר האדמו"ר בדירה בתוך בית המדרש של החסידות, וכעת עיריית ירושלים בודקת אם נעברו במתחם עבירות בנייה - וגורמים בכירים בחסידות אף זומנו לבירור אצל היועץ המשפטי של העירייה.

בדיקת חדשות 13 מעלה כי בעירייה נבדקות חריגות בנייה בהן פלישה לשטחים המיועדים לציבור הרחב, וכן שהשטח שבו נבנה המתחם הוא שטח חום - המיועד לבנייה ציבורית. כמו כן, עולה כי מתבצעת הפרדה אסורה בין גברים לנשים בשטח. הפעיל החברתי שלמה יהושע אמר כי "הם בנו כיכר פיראטית ואפילו שמו גדר ושומר. עשו הפרדה בין גברים לנשים לצרכים שלהם. זה שטח ציבורי - מי שרוצה צריך להיות מסוגל לעבור".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

צה"ל: במהלך בניית המכשול התת קרקעי ברצועה – נחשפה מנהרה חדשה

"דורשות צדק עבור ילדינו": אימהות מהעדה האתיופית הפגינו בת"א

רשימת הכבישים המסוכנים שלא תוחזקו בשל מחסור בתקציב

המתחם שבו מתגורר האדמו''ר מגור
המתחם שבו מתגורר האדמו''ר מגור | צילום: החדשות 13

המבנה הוא חלק מפרויקט שנלר, שטח היסטורי שפונה לחלוטין בשנת 2008, ועבר לידיה של חסידות גור. עם היבחרו של ראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת - החלה הבנייה המאסיבית של החסידות בתוך המתחם. המתחם החדש נבנה לפני כעשר שנים, ולמרות שעד היום הוא נראה כמו אתר בנייה, חסידי גור מתפללים בו ועולים לרגל בהמוניהם לחצרו של הרב. הרב עצמו, שמחזיק לא מעט בתים בכל רחבי הארץ, עבר למתחם ב-2012 ומאז מתגורר בדירה פנימית בתוך המבנה, רחוק מעין הציבור.

מעיריית ירושלים נמסר כי "הנושא מוכר לה ונבצע בבדיקה אצל הגורמים המוסמכים".