שיעורי צניעות, ניתוק מהמשפחה - ועונשים: כך התנהלה הכת בי-ם

מעצרו של הרב החשוד בניהול כת הוארך ב-7 ימים. במהלך הדיון בעניינו הוצגו עדויות נשים על ההתעללות הקשה שעברו לכאורה. "הילדים אולצו להכניס אצבעות לאש – כדי ללמוד 'איך מרגיש הגיהינום'"

זמן צפייה: 04:01

מעצרו של הרב החשוד בניהול כת בירושלים, שנעצר הבוקר (שני) הוארך בשבעה ימים. במהלך הדיון להארכת מעצרו, הקריא נציג המשטרה מעדויותיהן של הנשים שעל פי החשד נכלאו במתחם סגור בבירה, מהן עולה תמונה קשה של התעללות לכאורה.

בין השאר, תואר דפוס של ניתוק חברות הכת ממשפחותיהן, והן עברו שיעורים בנושאי צניעות וביטול רצונותיהן האישיים. לצד זאת, הוטלו עליהן ועל הילדים ששהו במקום עונשים כבדים, בין השאר – נשרפו אצבעותיהם של הילדים "כדי שיבינו מה זה גיהינום".

עוד בחדשות 13:

רב מירושלים נעצר בחשד שניהל כת שבה הוחזקו כ-50 נשים • תיעוד

מסתמן: הפרקליטות תמליץ להעמיד לדין את ליצמן במרמה והצעת שוחד

המתחם בו התנהלה על פי החשד קהילה סגורה ובה עשרות נשים וקטינים תחת תנאי עבדות ועושק
המתחם בו התנהלה על פי החשד קהילה סגורה ובה עשרות נשים וקטינים תחת תנאי עבדות ועושק | צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר היום, כאמור, נעצר רב בשנות ה-60 לחייו, בחשד שניהל במתחם מגורים בשכונת הבוכרים שבירושלים קהילה סגורה, שם שלט באופן אבסולוטי בחייהן של כ-50 נשים שהתגוררו במקום, והיו נתונות למרותו וחיו תחת תנאי עבדות קשים. יחד עם החשוד, נעצרו שמונה נשים שעל פי החשד פעלו יחד עמו.

מחקירת המשטרה עולה כי הנשים היו נתונות למרותו עד לכדי בידודן מהחברה ומבני משפחותיהן. על פי החשד, הרב נקט כלפיהן בדרכי ענישה שונות, וכי הנשים עבדו במקצועות שונים שאושרו על ידו, כשחלק משכרן הועבר ישירות לכיסו הפרטי. נוסף לכך, במקום הוחזקו כמה קטינים, שככל הנראה הילדים שהיו עד גיל 5 היו מוחזקים מדי יום במתחם בבידוד מוחלט.

המתחם בו התנהלה על פי החשד קהילה סגורה ובה עשרות נשים וקטינים תחת תנאי עבדות ועושק
המתחם בו התנהלה על פי החשד קהילה סגורה ובה עשרות נשים וקטינים תחת תנאי עבדות ועושק | צילום: דוברות המשטרה

אחת הנשים מהכת של הרב סיפרה לחדשות 13 כי "אנחנו גרות כאן שנים זו קומונה, סתם נטפלים לרב, אנחנו בסך הכול 30 בנות שחיות כאן וממש טוב פה. התלונות של הבנות שיצאו זה מקנאה, השם לא שפר עליהן".

בעקבות אופי האירוע, המשטרה הגיעה למקום יחד עם לוחמי מג"ב, בשיתוף המרכז הישראלי לנפגעי כתות, גורמי הרווחה, כבאות והצלה, מנהל הגז, מחלקת ההנדסה של עיריית ירושלים ומשרד החינוך. בשלב זה, הגורמים מתמקדים במתן מנה ראשוני לטיפול בקטינים ובבדיקת מתחם המגורים.