"נכנס לחדרה, סגר את הדלת - ואנס": צעיר נאשם באונס ילדה בחיפה

בית המשפט המחוזי בחיפה האשים צעיר בן 21 מחיפה באונס בת 10 לפני כשבועיים בביתה. מכתב האישום עולה כי הנאשם פרץ לדירה כדי לגנוב, זיהה שהילדה ישנה בחדרה, ותקף אותה מינית

זמן צפייה: 01:47

בית המשפט המחוזי בחיפה הגיש הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד צעיר בן 21 תושב העיר בגין אונס של ילדה בת 10 לפני כשבועיים בביתה. בית המשפט אסר לפרסם את שמו, אך התיר לפרסם את תמונתו.

מכתב האישום עולה כי ב-6 ביוני בסביבות השעה 04:00 לפנות בוקר, הגיע הנאשם לבניין שבו גרה הקטינה עם משפחתה. הנאשם הבחין שהחלון בסלון פתוח, והחליט לפרוץ לדירה במטרה לגנוב. הצעיר נטל סכין מטבח מאחת המגירות כדי לפתוח באמצעותה ארונות נעולים, וחיפש בבית דברים שניתן יהיה לגנוב. בשלב מסוים הבחין בצרור מפתחות לרכב, והחליט לגנוב אותו.

הצעיר הנאשם באונס ילדה בת 10 בחיפה | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בנושא >>

"נלכד באמצעות בדיקת DNA": תמה חקירת תיק אונס בת ה-10 בחיפה

החשד לאונס הילדה בחיפה: המשטרה עצרה תושב העיר בן 21

הנאשם באונס הילדה בחיפה
הנאשם באונס הילדה בחיפה | צילום: יואב איתיאל, וואלה! NEWS

הצעיר יצא אל הרחוב, זיהה את הרכב חונה ונכנס לתוכו. כשזיהה שברכב יש קודן חשש שתופעל האזעקה, והחליט שלא לגנוב את הרכב.

כשחזר לדירה נכנס לחדר השינה של הילדה, שם זיהה כי היא ישנה במיטתה, סגר אחריו את הדלת, ניגש ונצמד אליה. מכתב האישום עולה כי הוא החל לגעת ברגלה, היא התעוררה ואז הוא תקף אותה מינית.

הצעיר המואשם באונס בת ה-10 בחיפה | צילום: חדשות 13

"הראיות בתיק כוללות ממצאי דנ"א רבים של הנאשם בזירה, על פרטים שונים, הודיה ושחזור של הנאשם, חקירת הקטינה על ידי חוקרת ילדים שמצאה אותה מהימנה ותיעוד רפואי", נכתב בכתב האישום. "נוכח מסוכנותו מבקשת המאשימה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו".

החשוד באונס בחיפה מבצע שחזור | צילום: חדשות 13

במהלך החקירה החשוד הודה בביצוע המעשים ואף ביצע שחזור באותו הערב. מחומר החקירה עלה כי החשוד פרץ לפנות בוקר לדירה בה מתגוררת הקטינה עם הוריה, הסתובב בין החדרים ובהגיעו לחדרה של הילדה - תקף אותה וביצע בה עבירות מין חמורות - ולאחר מכן נמלט מהמקום.

המשטרה פתחה בחקירה ונאספו ממצאים מהזירה בדגש על דגימות DNA. בתום הפקת פרופיל ה-DNA מהדגימות בזירה, הוצלב הנתון מול המאגר המשטרתי, שהביא לחשיפת זהות החשוד ובהתאם הוציאו שוטרי התחנה צו מעצר נגדו ואיתרו אותו כעבור זמן קצר בעזרת שימוש באמצעים טכנולוגיים שונים בעיר.

אחד החוקרים של התיק סיפר כי "הבנו שמדובר בזירת פשע חמור מאוד שנעשה בילדה קטנה בביתה, במיטתה. מיד לאחר הבנת הזירה הבנו שיש צורך בשילוב של מעבדה ניידת, וביחד איתם התחלנו להתחקות ולסרוק את הזירה. סרקנו ס"מ אחר ס"מ ועברנו בזירה כדי לאתר ראיות פורנזיות".

בדיון בהארכת המעצר, השופט מתח ביקורת על התנהלות המשטרה: "בשולי הדברים אך לא בשולי חשיבותם, אציין כי ההתנהלות בתיק זה אינה מקובלת עליי. ברגע שניתנה החלטה כי על אף עמדת הפסיכיאטר המחוזי יש להעביר את החשוד להסתכלות, היה על הגורמים הרלוונטים להעבירו להסתכלות ללא דיחוי ולא להמתין עד יום ראשון".