החשד לאונס קבוצתי בקפריסין: 12 הנערים יעברו היום מסדר זיהוי

במסגרת ההליך, הצעירה הבריטית תצטרך להצביע על בני הנוער שלטענתה אנסו אותה. עורך דינם: "המשטרה לקחה מהם דגימות DNA כדי לבדוק אם יימצא גם על התיירת" • שליח חדשות 13 לקפריסין מדווח

זמן צפייה: 01:53

החשד לאונס הקבוצתי בקפריסין: המשטרה הקפריסאית צפויה לבצע היום (חמישי) ל-12 הנערים הישראלים החשודים באונס הקבוצתי באיה נאפה הליך של מסדר זיהוי, במהלכו תידרש התיירת הבריטית בת ה-19 להצביע על מי מהם שלטענתה אנס אותה. מוקדם יותר היום נאספו דגימות DNA מכול הנערים החשודים וכן נמצאו שריטות על גופה של המתלוננת. בשעה 11:00 הובאו הנערים לדיון בהארכת מעצרם, בו המשטרה המקומית צפויה לבקש להאריך את המעצר בשמונה ימים.

בתוך כך, עורך הדין ניר יסלוביץ' שמייצג את החשודים, אמר בריאיון לתוכנית "העולם הבוקר" כי "החלק הארי של הנערים טוענים שלא פגשו את התיירת, ובטח שלא קיימו איתה יחסי מין. המשטרה לקחה מהנערים דגימות DNA כדי לבדוק אם יימצאו דגימות תואמות גם על התיירת. היום ננסה לשחרר את חלקם בערבות, ובהחלט יכול להיות שמי שיימצאו דגימות שלו על התיירת - יישאר במעצר עד שהחקירה תסתיים".

עורך הדין יניב הברי, שמייצג גם הוא את הנערים החשודים, הוסיף כי "נעשים מאמצים שקטים לשחרור חלק מהנערים. המשטרה בקפריסין מבינה שחלקם קטינים ואת הרגישות של הנושא".

לעוד כתבות בנושא:

אב אחד החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין: "התיירת הייתה שיכורה"

12 ישראלים נעצרו בקפריסין בחשד לאונס קבוצתי של תיירת

Capture
תחנת המשטרה בקפריסין

כזכור, החשודים מכחישים לחלוטין את המעשה המיוחס להם. חלקם מודים שבמהלך הימים האחרונים הם היו עם הצעירה בהסכמתה. לטענתה, קיום יחסי המין עם שלושה מהנערים היה בהסכמה, אך כאשר התעוררה בבוקר, ראתה קבוצת נערים רבים שכלל לא הכירה.

אתמול, אביו של אחד החשודים באונס הקבוצתי, אמר לחדשות 13 כי הוא לא מאמין שבנו מעורב במעשה: "הבן שלי רחוק מהשטויות האלה, הוא קטין, הוא בן 17. אני אגיד לך בדיוק מה קרה – תיירת שיכורה הלכה ועשתה את הבלגן והתלוננה ומשם זה התגלגל הלאה וכנראה שהמשטרה, כל מי שהיה שם באזור, שנקלט במצלמות, לקחו אותו".

איש חב"ד שליווה את החשודים לאחר מעצרם סיפר שלפי העדויות של חברים שבילו איתם חלק מהעצורים לא היו במקום בזמן המעשה: "מהעדויות של חברים שלהם, חלקם טוענים שיש להם אליבי, שהם בכלל לא היו באותו אזור, ואנחנו רוצים שיעשו צדק ולא יענישו אנשים שלא שייכים למקרה הזה".

ניידת משטרה בקפריסין - ארכיון
ניידת משטרה בקפריסין - ארכיון | צילום: רויטרס

על פי החשד, כאמור, השתתפו 12 נערים ישראלים באונס קבוצתי של תיירת בריטית בת 19 במלון "פמבוס נאפה" שבעיירת הנופש הקפריסאית איה נאפה. התיירת הגיעה אתמול בבוקר לתחנת המשטרה בעיירה וסיפרה לחוקרים כי קבוצת נערים בני 17-16 אנסו אותה במלון. הנערים נעצרו ונלקחו לחקירה. התיירת הופנתה לבדיקה וטיפול בבית החולים. על פי דיווחים, בזירה נצאו ראיות המחזקות את החשד נגדם.

משרד החוץ מסר כי קונסול ישראל בניקוסיה, יוסי וורמברנד, עוקב אחר האירוע ועומד בקשר עם העצורים, וכי משפחותיהם מעודכנות בפרטי המקרה. מחר בבוקר ייפגש הקונסול בבית המעצר עם הישראלים העצורים.