פרשת המין בקפריסין: כתב אישום יוגש מחר נגד הצעירה הבריטית

התיירת ככל הנראה תואשם בהטעיית רשויות ובהפרעה חמורה לסדר הציבורי. כמו כן, בכוונת אחד מפרקליטי הנערים להגיש נגדה תביעה ייצוגית בסך לפחות 60 אלף יורו

זמן צפייה: 06:50

כתב אישום יוגש כבר מחר (שני) נגד המתלוננת, התיירת הבריטית, בגין הטעיית רשויות והפרעה חמורה לסדר הציבורי. כמו כן, בכוונת עורך הדין של חלק מהנערים להגיש תביעה ייצוגית נגד הצעירה על סך לפחות 60 אלף יורו. זאת, לאחר שמוקדם יותר היום שינתה הצעירה את גרסתה, ושבעת הנערים שנותרו באי שוחררו לאחר שהוסר החשד נגדם. שחרורם מגיע ימים ספורים לאחר שחמישה נערים אחרים שוחררו אף הם בשבוע שעבר.

אחד הנערים ששוחררו היום אמר מוקדם יותר כי "עד שלא אדרוך בארץ ישראל לא אעכל את זה שאני באמת משוחרר. זה נס גלוי, הקערה נהפכה על פיה". עוד הוסיף הנער כי "עברתי ימים קשים, אינטנסיביים. היה לנו קשה מבחינת האוכל, הצרכים, כל דבר. הייתי צריך להילחם. אני שמח שהצדק יצא לאור. האמנתי שנצא זכאים, אבל לא האמנתי שבכזו מהירות. אני אעשה שינויים בחיים שלי".

עו’’ד ניר יסלוביץ’ שמייצג כמה מהנערים ששוחררו: "האמת יצאה לאור והתמונה התהפכה. הנערה עצורה והילדים בדרכם לישראל. בכל הנוגע לנערה, אני אעשה הכל כדי לבוא איתה בחשבון על כל שנייה ועל כל דקה שהנערים האלה ישבו במעצר על לא עוול בכפם".

בתוך כך, ראש ממשלת איה נאפה ואניס קורוסוס ציין כי "ננקוט פעולות חוקיות נגד כל מי שעזר לקדם את השקר הזה, כולל הנערה שמסרה את ההצהרה הבדויה". עוד הוסיף כי בעירייה מתכננים לאשר בימים הקרובים את התקנתן של מצלמות אבטחה ברחבי העיר: "תיירים לא צריכים רק להיות בטוחים אלא גם להרגיש בטוחים". הריאיון המלא ישודר הערב ב"לפני החדשות".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20190728-2041' autoplay='0' credit='' desc='הנערים לאחר שחרורם' kid='1_po9ixl37' duration='19']

לכתבות נוספות בנושא >> 

לאחר שהמתלוננת שינתה גרסה: כל הנערים העצורים בקפריסין שוחררו

המתלוננת הבריטית שינתה גרסתה; "כל החשודים ישוחררו היום"

שינוי גרסת הצעירה הבריטית: כעסתי שצולמתי – לכן טענתי שנאנסתי

עו''ד ניר יסלוביץ' עם הנערים לאחר שחרוררם
עו''ד ניר יסלוביץ' עם הנערים לאחר שחרוררם | צילום: חדשות 13

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-20190728-1709' autoplay='0' credit='' desc='ראש עיריית איה נאפה יואניס קורוסוס' kid='1_pvprsrsa' duration='42']

הנער שהיה החשוד המרכזי בפרשה, אמר כי הוא "מחכה לחזור לארץ. ידענו שנחזור והנה אנחנו חוזרים. היינו מגובשים, הינו ביחד, החזקנו אחד את השני". על התיירת הבריטית אמר כי "אלוהים ישלם לה".

[brightcove_iframe video_id=' news-domestic-events-20190728-1845' autoplay='0' credit='' desc='החשוד המרכזי בפרשה' kid='1_6bd9ao44' duration='30']

מוקדם יותר היום שבעת הנערים שהיו עצורים בקפריסין בחשד לאונס התיירת הבריטית, שוחררו ממעצר, לאחר שהמתלוננת הודתה בחקירתה כי טענה שהנערים אנסו אותה כיוון שכעסה עליהם שצילמו את האירוע. הנער שהיה החשוד המרכזי בפרשה, אמר לאחר שחרורו כי "הצילום היה בהסכמה". מחר, תובא הצעירה הבריטית לבית המשפט המקומי, כאשר חברותיה כבר הגיעו לתחנת המשטרה כדי למסור עדות.

הבוקר, פורסם לראשונה בחדשות 13 כי שבעת הנערים הישראלים שנמצאים במעצר בקפריסין בחשד לאונס צפויים להשתחרר במהלך היום. בעקבות השינוי הדרמטי בפרשה, אביו של אחד מהנערים שנחשדו באונס אמר לחדשות 13 כי "הילדים חפים מפשע והכול היה בהסכמה. הקדוש ברוך הוא עשה פה נס גלוי. אמרו לנו שהמתלוננת התהפכה בחקירתה והודתה ששיקרה. אנחנו מלאים באושר כי האמת יצאה לאור, וזה מה שחשוב - שהילדים האלה חוזרים הביתה".

במהלך היממה האחרונה, היו אינדיקציות לכך שיש סתירות בגרסתה של המתלוננת. בין היתר, עלה כי במהלך חקירתה תיארה המתלוננת באופן לא קוהרנטי את מהלך האירועים - דבר שהוביל את חוקרי המשטרה לפקפק בגרסתה.

שבעת הנערים לאחר שחרורם
שבעת הנערים לאחר שחרורם | צילום: חדשות 13

עורך הדין יניב הברי, שמייצג כמה מהנערים החשודים, אמר בריאיון לאילה חסון ב-103 FM: "דיברתי עם חוקר המשטרה והוא סיפר לי שמשחררים את הנערים היום. הבשורות הטובות הן שהאמנו בלקוחות שלנו, הם ילדים טובים וחפים מפשע שנעצרו פה בלי שום סיבה - והנה האמת יצאה לאור".

עו"ד ניר יסלוביץ', שמייצג גם הוא חלק מהנערים, אמר: "כפי שטענתי לאורך כל ההליך, לא היה בקפריסין אונס. הצעירים שיצאו לחופשה שהפכה לסיוט יצאו לביתם עוד היום, כולם יחזרו לביתם ולמשפחותיהם. משטרת קפריסין ביצעה חקירה מקצועית ויסודית".

שבעת הנערים ששוחררו ממעצר היום המריאו בחזרה לארץ. אחד מהם אמר: "זה נס גלוי, הקערה נהפכה על פיה" • ראש עיריית איה נאפה: "ננקוט פעולות נגד כל מי שעזר לקדם את השקר הזה"