לאחר שהמתלוננת שינתה גרסה: כל הנערים העצורים בקפריסין שוחררו

שבעת הישראלים שנחשדו באונס השתחררו ממעצר, עקב הודאת התיירת כי טענה שנאנסה בשל כעסה על תיעוד האירועים, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13. הנער שהיה החשוד המרכזי: "הצילום היה בהסכמה"

זמן צפייה: 06:50

שבעת הנערים שהיו עצורים בקפריסין בחשד לאונס התיירת הבריטית, שוחררו הצהריים (ראשון) ממעצר, לאחר שהמתלוננת הודתה בחקירתה כי טענה שהנערים אנסו אותה כיוון שכעסה עליהם שצילמו את האירוע. הנער שהיה החשוד המרכזי בפרשה, אמר לאחר שחרורו כי "הצילום היה בהסכמה". מחר, תובא הצעירה הבריטית לבית המשפט המקומי, כאשר חברותיה כבר הגיעו לתחנת המשטרה כדי למסור עדות.

הבוקר, פורסם לראשונה בחדשות 13 כי שבעת הנערים הישראלים שנמצאים במעצר בקפריסין בחשד לאונס צפויים להשתחרר במהלך היום. בעקבות השינוי הדרמטי בפרשה, אביו של אחד מהנערים שנחשדו באונס אמר לחדשות 13 כי "הילדים חפים מפשע והכול היה בהסכמה. הקדוש ברוך הוא עשה פה נס גלוי. אמרו לנו שהמתלוננת התהפכה בחקירתה והודתה ששיקרה. אנחנו מלאים באושר כי האמת יצאה לאור, וזה מה שחשוב - שהילדים האלה חוזרים הביתה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-and-law-20190728-1349' autoplay='0' credit='' desc='אביו של אחד הנערים שנחשדו באונס בקפריסין' kid='1_qhmcyj27' duration='28'']

לכתבות נוספות בנושא: 

שינוי גרסת הצעירה הבריטית: כעסתי שצולמתי – לכן טענתי שנאנסתי

המתלוננת הבריטית שינתה גרסתה; "כל החשודים ישוחררו היום"

החשד לאונס בקפריסין: אחד הסרטונים מליל האירוע דלף לרשת

עו''ד ניר יסלוביץ' עם הנערים לאחר שחרוררם
עו''ד ניר יסלוביץ' עם הנערים לאחר שחרוררם | צילום: חדשות 13

במהלך היממה האחרונה, היו אינדיקציות לכך שיש סתירות בגרסתה של המתלוננת. בין היתר, עלה כי במהלך חקירתה תיארה המתלוננת באופן לא קוהרנטי את מהלך האירועים - דבר שהוביל את חוקרי המשטרה לפקפק בגרסתה.

עורך הדין יניב הברי, שמייצג כמה מהנערים החשודים, אמר בריאיון לאילה חסון ב-103 FM: "דיברתי עם חוקר המשטרה והוא סיפר לי שמשחררים את הנערים היום. הבשורות הטובות הן שהאמנו בלקוחות שלנו, הם ילדים טובים וחפים מפשע שנעצרו פה בלי שום סיבה - והנה האמת יצאה לאור".

עו''ד יניב הברי, פרקליט כמה מהחשודים באונס בקפריסין
עו''ד יניב הברי, פרקליט כמה מהחשודים באונס בקפריסין | צילום: החדשות 13

עו"ד ניר יסלוביץ', שמייצג גם הוא חלק מהנערים, אמר: "כפי שטענתי לאורך כל ההליך, לא היה בקפריסין אונס. הצעירים שיצאו לחופשה שהפכה לסיוט יצאו לביתם עוד היום, כולם יחזרו לביתם ולמשפחותיהם. משטרת קפריסין ביצעה חקירה מקצועית ויסודית".

כזכור, ביום חמישי שוחררו ממעצר חמישה מהנערים שנחשדו באונס - ושבו ארצה. תחילה, מעצרם שבעת החשודים באונס הנוספים הוארך בהסכמה בשישה ימים. זאת, לאחר שהמשטרה ביקשה תחילה בדיון בבית המשפט להאריך את המעצר בשמונה ימים. עם זאת, השופטת ציינה כי במידה ומישהו יימצא חף מפשע - הוא ישוחרר באופן מיידי.

תחנת המשטרה בקפריסין
תחנת המשטרה בקפריסין | צילום: חדשות 13

אמש כאמור, דלף אחד הסרטונים שצילמו החשודים לרשת, ובו נראה החשוד המרכזי מקיים יחסי מין עם הצעירה הבריטית כשאחד מהחשודים האחרים מצלם את המעשה. הסרטון צולם ככל הנראה בתחילת הלילה. בצוות החקירה מתרעמים על הדלפת הסרטון, כיוון שהוא עשוי להוביל לשיבוש ותיאום עדויות.