מות הנערה ממנת יתר: הגבר שבביתו נמצאה מתה הואשם בהדחה לסמים

בימ"ש השלום בירושלים הגיש כתב אישום נגד מאג'ד עליאן, תושב בית צפאפא בן ה-55 שמרים פרץ בת ה-17 נמצאה בביתו ללא רוח חיים, בגין הדחת קטין לסמים - ולא בגין המתה בקלות דעת

זמן צפייה: 04:23

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (רביעי) בבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד מאג'ד עליאן, שמרים פרץ בת ה-17 מתה בדירתו לפני כשבועיים ממנת יתר, בגין הדחת קטין לסמים - ולא בגין המתה בקלות דעת.

כאמור, לפני כשבועיים נמצאה גופתה של הנערה החרדית מירושלים שיצאה בשאלה. המשטרה עצרה את מאג'ד עליאן, תושב בית צפאפא שבדרום ירושלים כבן 55, בחשד לגרימת מותה של פרץ ושידולה לשימוש בסמים. זאת, לאחר שהשניים בילו יחד, וצרכו סמים מסוג קוקאין וקריסטל.

לכתבות נוספות בנושא >> 

"למה לא הוכנסה למוסד?": משפחת הנערה שמתה ממנת יתר נגד הרווחה

נערה בת 17 נמצאה ללא רוח חיים בביתו של תושב בית צפאפא בי-ם

מרים פרץ ז''ל
מרים פרץ ז''ל | צילום: חדשות 13

פרץ, שמוכרת למשטרה, מצויה בתהליך של חזרה בשאלה. לטענתו של החשוד, השניים הכירו בערב קודם לכן, וחזרו לביתו ביחד מתל אביב, שם אכלו והלכו לישון. בבוקר קם החשוד להביא מנה נוספת של סמים, וכשחזר מצא את הנערה ללא רוח חיים.

אמה, יעל, מפנה טענות קשות לרשויות הרווחה, וטוענת כי למרות שהתחננה שיכניסו את בתה למוסד ראוי על פי הוראות בית המשפט, מרים נדחתה שוב ושוב רק מפאת חוסר מקום. "היא הייתה נערה בסיכון, לא הייתה לה מסגרת ולא היו לה לימודים", סיפרה אמה של מרים, "פנינו לבית המשפט והשופט נענה. הוא נתן צו מפורש לפיו מהיום מרים תהיה שנה במוסד 'מסילה'. אם יש צו ל'מסילה' - למה לא שמו אותה?", זעמה, "כמה חודשי המתנה? ובינתיים הילדה הייתה פרח שהידרדר".

מרים פרץ ז''ל
מרים פרץ ז''ל | צילום: חדשות 13

גם האירוע שהתרחש שבוע וחצי לפני מותה של מרים לא הדליק נורה אדומה אצל גורמי הרווח שהיו אחראים על הניסיון לשקמה. "מצאו אותה בעין יעל שכובה על הרצפה. היא שתתה", הוסיפה יעל. "המשטרה אספה אותה משם נטושה, שכובה".

מרים הידרדרה לשימוש תכוף בסמים ואמה דיווחה שוב ושוב על היעלמויותיה. לאחר היעדרויות רבות, במשטרה ביקשו להיפגש עמה ולעדכן אותה בהחלטה להכניס אותה למוסד הגמילה "רטורנו". מרים הוזמנה לתחנה ושם נמסר לה כי היא תוכנס למוסד בכל מחיר - אפילו בכפייה. זה, לטענת אמה, מה שגרם לה לברוח שוב - הפעם אל מותה. "הפחידו אותה מאוד. אמרתי לה שאולי זה יהיה לטובתה ויעזור לה, אבל מרים אמרה לי שהיא לא רוצה".

באותו הערב, ב-23:00 בלילה, ברחה מרים מביתה וחרף מאמצי אמה - היא לא שבה. "ניסיתי לרוץ אחריה ולא הצלחתי, הייתי יחפה", סיפרה יעל, "הלכתי עם השוטרים במשך שעה וחצי לחפש אותה. דיברתי איתם ואמרתי להם שימצאו את הילדה שלי, היא ילדה בסיכון". הסוף, כאמור, היה טראגי ועצוב. "לא האמנתי שיבואו אלי בלילה ויגידו לי שהילדה נמצאה בלי רוח חיים. חשך עליי עולמי".