ערעור הרב ברלנד נדחה: יישאר במעצר עד להגשת כתב אישום נגדו

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי עבריין המין, שהוגשה נגדו הצהרת תובע בגין עבירות מס במסגרת פרשת "עושק שחור", לא ישוחרר ממעצר. כתב האישום יוגש בימים הקרובים

זמן צפייה: 00:18

פרשת "עושק שחור": בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (שישי) את ערעורו של הרב ברלנד, וקבע כי הוא יישאר במעצר עד להגשת כתב האישום נגדו, שצפויה בימים הקרובים. כזכור, נגד עבריין המין הוגשה ביום רביעי הצהרת תובע בגין עבירות מס.

כזכור, בהארכת מעצרו הקודמת נציג המשטרה ציין כי "עקב מצבו הרפואי של ברלנד, נאלצנו אתמול להפסיק את החקירה ולהעבירו לבית חולים. ישנו חשש שהחשוד יימלט מהדין".

לעוד כתבות בנושא:

הצהרת תובע הוגשה נגד הרב ברלנד – מעצרו הוארך בחמישה ימים

תיעוד: אלמונים מנפצים את חלונות ביתו של עד תביעה נגד ברלנד

עד מרכזי נגד ברלנד הותקף בביתו; חשוד נעצר

Aasuys
הרב אליעזר ברלנד ועוזר שלו נפגשים עם א', אשר מתלוננת על כאבים | צילום: חדשות 13

עוד ציין כי "ביצענו פעולות חקירה שחיזקו את החשד הסביר נגד ברלנד. ישנו צורך בביצוען של 29 פעולות חקירה, מתוכן כמה פעולות הן בנות שיבוש". הנציג אף הוסיף כי ברלנד משתף פעולה בחקירתו, בעוד הוטחו בו "עשרות מסמכים".

במסגרת דיון אחר בהארכת מעצרו המשטרה טענה כי התחזקו הראיות לכך שראש קהילת "שובו בנים" דרש בעצמו את הכספים שגבה. בזמן הדיון כמאה אנשים הפגינו מחוץ לבית המשפט במחאה על מעצרו.

במהלך הדיון הזכירה השופטת את המקרה שפורסם בתחקיר "הצינור": "הוא נתן לאדם חולה סוכריות מנטוס תוך אמירה שמדובר בתרופה, ואמר שבזה הוא יבריא - והם לא הבריאו". בהמשך, בתגובה לתלונה על כך שברלנד בן ה-82 הובא לבית המשפט למרות מצבו הבריאותי, השיבה השופטת: "תנו לו מנטוס". עורך דינו התלונן כי אזקו אותו בבית החולים, למרות גילו המתקדם ומצבו הרפואי - המשטרה הכחישה.