הצהרת תובע הוגשה נגד הרב ברלנד - מעצרו הוארך בחמישה ימים

הרב יואשם בחמשת הימים הקרובים במסגרת פרשת "עושק שחור" שנחשפה בחדשות 13. הוא יישאר במעצר עד יום ראשון, לאחר שהמשטרה ביקשה תחילה להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים

זמן צפייה: 00:18

המשטרה הגישה היום (רביעי) הצהרת תובע נגד הרב ברלנד במסגרת פרשת "עושק שחור" שנחשפה בעקבות תחקיר חדשות 13. מעצרו הוארך בחמישה ימים. כתב אישום נגדו יוגש בחמשת הימים הקרובים.

כזכור, מאז שנעצר לפני כשבועיים, מעצרו של ברלנד הוארך מעת לעת, וגם של חשודים נוספים בפרשת "העושק השחור".

לעוד כתבות בנושא:

תיעוד: אלמונים מנפצים את חלונות ביתו של עד תביעה נגד ברלנד

עד מרכזי נגד ברלנד הותקף בביתו; חשוד נעצר

"קיים חשש שהחשוד ימלט מהדין": הוארך מעצרו של הרב ברלנד

הרב ברלנד בבית המשפט
הרב ברלנד בבית המשפט | צילום: חדשות 13

בהארכת מעצרו האחרונה נציג המשטרה ציין כי "עקב מצבו הרפואי של ברלנד, נאלצנו אתמול להפסיק את החקירה ולהעבירו לבית חולים. ישנו חשש שהחשוד יימלט מהדין". עוד ציין כי "ביצענו פעולות חקירה שחיזקו את החשד הסביר נגד ברלנד. ישנו צורך בביצוען של 29 פעולות חקירה, מתוכן כמה פעולות הן בנות שיבוש". הנציג אף הוסיף כי ברלנד משתף פעולה בחקירתו, בעוד הוטחו בו "עשרות מסמכים".

במסגרת דיון אחר בהארכת מעצרו המשטרה טענה כי התחזקו הראיות לכך שראש קהילת "שובו בנים" דרש בעצמו את הכספים שגבה. בזמן הדיון כמאה אנשים הפגינו מחוץ לבית המשפט במחאה על מעצרו.

במהלך הדיון הזכירה השופטת את המקרה שפורסם בתחקיר "הצינור": "הוא נתן לאדם חולה סוכריות מנטוס תוך אמירה שמדובר בתרופה, ואמר שבזה הוא יבריא - והם לא הבריאו". בהמשך, בתגובה לתלונה על כך שברלנד בן ה-82 הובא לבית המשפט למרות מצבו הבריאותי, השיבה השופטת: "תנו לו מנטוס". עורך דינו התלונן כי אזקו אותו בבית החולים, למרות גילו המתקדם ומצבו הרפואי - המשטרה הכחישה.