הותר לפרסום: אהרון רמתי הוא הרב החשוד בניהול כת בירושלים

הרב, בשנות ה-60 לחייו, נעצר בחשד שניהל קהילה סגורה במדרשת "באר מרים" בבירה, ושלט לכאורה בחייהן של עשרות נשים תחת תנאי עבדות קשים • תיעוד בלעדי מ-2011 מתוך מתחם המגורים

זמן צפייה: 04:01

אהרון רמתי, רב בשנות ה-60 לחייו, הוא החשוד שנעצר אתמול בחשד שניהל כת במדרשת "באר מים" בשכונת הבוכרים שבירושלים, שם התגוררו כ-50 נשים תחת שליטה אבסולוטית שלו ותחת תנאי עבדות קשים. כך הותר היום (שלישי) לפרסום. יחד איתו, כזכור, נעצרו שמונה נשים.

החשדות כלפי רמתי עלו כבר לפני תשע שנים, ובפברואר 2011 פורסם בחדשות 13 תיעוד בלעדי מתוך הבית שבו ניהל את הכת. מתחם המגורים כלל שתי קומות -  בראשונה שני חדרים ושירותים, שם התגורר רמתי עם אשתו ותשעת ילדיו. בקומה השנייה, אליה מובילה כניסה נפרדת, הייתה דירת ארבעה חדרים שהומרה למדרשה, ובה עשרות צעירות כבנות 20.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20200114-1629' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד בלעדי של חדשות 13 מתוך המדרשה של הרב רמתי ' kid='' duration='0'']

אתמול, כזוכר, הוארך מעצרו של רמתי בשבעה ימים, כאשר במהלך הדיון בבית המשפט הקריא נציג המשטרה מעדויותיהן של הנשים שעל פי החשד נכלאו במדרשה, מהן עולה תמונה קשה של התעללות לכאורה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

שיעורי צניעות, ניתוק מהמשפחה – ועונשים: כך התנהלה הכת בי-ם

רב מירושלים נעצר בחשד שניהל כת שבה הוחזקו כ-50 נשים • תיעוד

אהרון רמתי הרב החשוד בניהול כת
אהרון רמתי הרב החשוד בניהול כת | צילום: חדשות 13
המתחם בו התנהלה על פי החשד קהילה סגורה ובה עשרות נשים וקטינים תחת תנאי עבדות ועושק
המתחם בו התנהלה על פי החשד קהילה סגורה ובה עשרות נשים וקטינים תחת תנאי עבדות ועושק | צילום: דוברות המשטרה

כזכור, מחקירת המשטרה עולה כי הנשים היו נתונות למרותו עד לכדי בידודן מהחברה ומבני משפחותיהן. על פי החשד, רמתי נקט כלפיהן בדרכי ענישה שונות, וכי הנשים עבדו במקצועות שונים שאושרו על ידו, כשחלק משכרן הועבר ישירות לכיסו הפרטי. נוסף לכך, במקום הוחזקו כמה קטינים, שככל הנראה הילדים שהיו עד גיל 5 היו מוחזקים מדי יום במתחם בבידוד מוחלט.

אחת הנשים מהכת של הרב סיפרה לחדשות 13 כי "אנחנו גרות כאן שנים זו קומונה, סתם נטפלים לרב, אנחנו בסך הכול 30 בנות שחיות כאן וממש טוב פה. התלונות של הבנות שיצאו זה מקנאה, השם לא שפר עליהן".

בעקבות אופי האירוע, המשטרה הגיעה למקום יחד עם לוחמי מג"ב, בשיתוף המרכז הישראלי לנפגעי כתות, גורמי הרווחה, כבאות והצלה, מנהל הגז, מחלקת ההנדסה של עיריית ירושלים ומשרד החינוך. בשלב זה, הגורמים מתמקדים במתן מנה ראשוני לטיפול בקטינים ובבדיקת מתחם המגורים.

המתחם בו התנהלה על פי החשד קהילה סגורה ובה עשרות נשים וקטינים תחת תנאי עבדות ועושק
המתחם בו התנהלה על פי החשד קהילה סגורה ובה עשרות נשים וקטינים תחת תנאי עבדות ועושק | צילום: דוברות המשטרה