יישומון איתור ומעקב דרך מצלמה: כך תפעלו נגד גניבת סלולריים

אפליקציות שונות מאפשרות לאתר את מיקומו של המכשיר הסלולרי, ואף לעקוב אחר הפעולות המתבצעות בו דרך המצלמה שבו. "טיפול המשטרה בנושא הוא טיפה בים" • "כנופיות הסלולר" - פרק 2

טלפון סלולרי
טלפון סלולרי | צילום: חדשות 13

כנופיות הסלולר: גניבת מכשירי הטלפון הניידים הפכה כבר למכת מדינה, אל מולה נותר האזרח חסר אונים. "חברות הביטוח לא מבטחות טלפונים סלולריים, זאת אומרת אף אחד לא נפגע פגיעה ישירה מהגניבה – חוץ מהאדם שנגנב לו הטלפון", מסביר ניר ילינק, יועץ אסטרטגי וכלכלי. "המשטרה מדווחת שהיא מצליחה להחזיר משהו באזור ה-4,000-3,000 מכשירים – זה טיפה בים".

אחת הדרכים לאתר מכשיר סלולרי שנגנב הוא באמצעות התקנת תוכנת "מצא את הטלפון שלי", שיציג על גבי מפה איפה נמצא המכשיר. התוכנה מאפשרת גם מעקב אחר הפעולות שמתבצעות בו דרך מצלמת המכשיר.

עוד בחדשות 13:

ניסוי מיוחד: כמה קל לגנוב לכם את הנייד? ומה קורה לאחר שנגנב?

חשד: הרדימו קשישות באמצעות כדורים – וגנבו את כספן

20 חודשי מאסר לשוטר שנסע לדירת אדם שעוכב – וגנב את כספו

טלפון סלולרי
טלפון סלולרי | צילום: חדשות 13

עם זאת, הפעלת האפליקציה תלויה בחיבור לרשת. "קודם כל, הגנב יוציא את כרטיס הסים מהטלפון כדי לנתק לו כל גישה לאינטרנט", מסביר דניאל אל גיא, טכנאי טלפונים סלולריים. "הוא בעצם חוסם אותך מלבדוק את המיקום של הטלפון".

דרך נוספת להשיב את המכשיר היא לפנות ללבו של הגנב. בניסוי חדשות 13 "נשכח" טלפון במקום הומה אדם בראשון לציון, ואדם לקח אותו לביתו. הוא לא ענה לשיחות הנכנסות ואף ניתק אותן. עם זאת, כאשר נשלחה לו הודעה "הפלאפון שלי ממש חשוב לי, בבקשה להחזיר" – התקשר מיד וביקש להשיב את האבידה.