הפרקליטות דורשת מבר וציפי רפאלי להחזיר כ-12 מיליון שקלים

לאחר שנחשף אמש בחדשות 13 שמתקיימים מגעים מתקדמים עם הדוגמנית - כעת מסתמן כי הבקשה היא שהן ישיבו כמות כסף משמעותית מאוד לקופת המדינה, נוסף למאסרה של ציפי. "סכום אסטרונומי"

זמן צפייה: 01:03

פרשת בר רפאלי: הפרקליטות דורשת מבר וציפי רפאלי להחזיר בין 12 ל-15 מיליון שקלים, כך פורסם היום (שני). מדובר ב"סכום אסטרונומי וכמעט חסר תקדים ביחס לתחום עבירות המס", כך מסר לחדשות 13 גורם משפטי בכיר.

על פי ההערכות, המשפחה לא מוכנה להשיב למדינה סכום כזה, אך לא תהיה להן ברירה. זאת, משום שהם אינם מעוניינים לראות את הדוגמנית המוכרת מאחורי סורג ובריח.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

האם בר רפאלי בדרך לעסקת טיעון שתמנע את כניסתה לכלא?

"רואה עלייך שאת לא אומרת אמת": תמלולי חקירת בר רפאלי נחשפים

מסתמן: הפרקליטות תגיש כתב אישום נגד בר רפאלי בגין עבירות מס

בר רפאלי ואמה
בר רפאלי ואמה | צילום: חדשות 13

אתמול פורסם בחדשות 13 מתקיימים מגעים מתקדמים בין הפרקליטות לדוגמנית, ואמה, ציפי, המיוצגת על ידי עו״ד מיכל רוזן-עוזר, הנאשמת כפוף לשימוע בעבירות דומות. במהלך הדיונים בין הצדדים, בעוד השתיים טוענות כי בר לא ידעה על העלמת ההכנסות, עלתה האפשרות שציפי תודה ותקבל אחריות גם על המעשים המיוחסים לבתה, ותישא עונש מאסר של כשנה וחצי. בכך, מקווה ציפי, לחסוך מבר את הישיבה בכלא. למרות זאת, בפרקליטות יש עדיין מי שסבורים כי אין להסתפק בעבודות שירות לדוגמנית, ויש להתעקש שגם היא תרצה מאסר בפועל.

בחודש יולי האחרון, הדוגמנית ערערה לבית המשפט העליון על פסק הדין שניתן על ידי בית המשפט המחוזי בחודש אפריל, לפיו עליה לשלם 8 מיליון שקלים בגין הכנסות בחו"ל בשנים 2010-2009 ולא שילמה עליהם מס - בזמן שמרכז חייה היה בישראל.

הערעור שהגישו עורכי הדין פנחס רובין, דניאל פסרמן, שגית אוחנה-לבנה וליאור שרעבי ממשרד גורניצקי ושות', התייחס לקביעת בית המשפט המחוזי לפיה מערכת היחסים שלה עם שחקן הקולנוע האמריקני ליאונרדו דה קפריו באותן שנים, לא מהווה תא משפחתי במסגרתו רפאלי יכולה הייתה לטעון כי ניתקה את תושבותה הישראלית. "לא ניתן להשוות ולכפות את עולמנו ואת אורחות חיינו, אנשים מן השורה, על עולמה ולאורחות חייה של רפאלי ובן זוגה, ויש לבחון את מרכז חייה בהתאם לעולם בו היא חיה באותן שנים", כתבו.

בר רפאלי
בר רפאלי | צילום: צילום מסך - justjared.com

עורכי הדין המייצגים את רפאלי, מסרו אז כי "הנושא המרכזי שנדון בפסק הדין עסק בשאלה האם גברת רפאלי הייתה תושבת חוץ בשנים 2009 ו-2010, תקופה בה חייה בזוגיות עם בן זוג בחו״ל ועסקה בקידום קריירה בין-לאומית כדוגמנית. בסוף 2009 הגיעה רשות המסים להסכם שומה לפיו החל משנת 2007 תחשב גברת רפאלי כתושבת חוץ".

"בהתאם להסכם זה היא דיווחה לשלטונות המס על היותה תושבת חוץ גם בשנים 2009 ו-2010. אנו סבורים כי פסק הדין שגוי, מתעלם מעובדות מרכזיות וחורג מהלכות קודמות של בית המשפט העליון בנושא זה. מטעם זה ומטעמים נוספים, אנו מאמינים כי תוצאת פסק הדין תשתנה בערכאת הערעור".