דקה אחר דקה: כך חוסל פרקליטו של העבריין אסי אבוטבול

בהקלטות, תיעוד וצילומים שהגיעו לידי חדשות 13, מקופל הסיפור של מערכת היחסים המורכבת בין סנגור הצמרת יורם חכם לעבריין שמואשם בחיסולו - ונחשפת הפנייה לגורם משפטי, זמן קצר לפני הרצח

זמן צפייה: 25:29

לפני 11 שנה חוסל עורך הדין יורם חכם בתל אביב. לשאלה מי אחראי למעשה עדיין אין תשובה, אך היו כמה סימנים שמובילים ללקוח הכי מפורסם של חכם, אסי אבוטבול, שנחשב לאחד העבריינים הבולטים בפשע הישראלי. בהקלטות, בתיעוד ובצילומים שנחשפו הערב (שישי) לראשונה בתוכנית "שישי עם איילה חסון", מקופל הסיפור של מערכת היחסים המורכבת והבעייתית בין פרקליטי עולם הפשע והלקוחות שלהם.

הסכסוך עם אסי אבוטבול ואחיו פרנסואה המנוח, החל כמה חודשים לפני חיסולו של עורך הדין חכם. האחים זעמו על פרקליט הצמרת, לאחר שגילו כי בחר לוותר על עדות משמעותית בתיק של אסי, מסיבות אישיות ולא ענייניות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

צוות ההגנה של העבריין אסי אבוטבול: "העד נגדו היה חשוד ברצח"

"ברלנד רצח אותה": מאבק האם מול הרב שהבטיח לרפא בתה • תחקיר

נערה בת 17 נמצאה ללא רוח חיים בביתו של תושב בית צפאפא בי-ם

עורך הדין יורם חכם ואסי אבוטבול
עורך הדין יורם חכם ואסי אבוטבול | צילום: חדשות 13

חכם פנה לגורם משפטי ששמו אסור בפרסום, והטיח בו מלים קשות, בין היתר ששמע כי הוא מחמם את משפחת אבוטבול נגדו באופן שמסכן את חייו - הגורם מכחיש את הדברים. עורך הדין לא משתכנע וזמן קצר לאחר מכן - מחוסל. כשאבוטבול נעצר על ידי המשטרה והטיחו בו שהוא חשוד ברצח, הדבר הראשון שהוצג לו בחקירתו הן הטענות של חכם לאותו גורם משפטי.

הרצח של עו"ד חכם השאיר את אבוטבול בלי ייצוג בבית המשפט, ובהאזנת הסתר הבלעדית בין אסי לאחיו, ניתן לשמוע את אסי מוטרד. השניים מעלים כמה שמות של עורכי דין מהגדולים ביותר, ביניהם רונאל פישר. אסי מעוניין בפישר, שנתפס על ידי המשפחה כבעל השפעה במשטרה, אך מבין כי יהיה קשה לגייס אותו בעקבות השמועות על הקשר שלו לרצח חכם. יתרה מזאת, היחסים של האבוטבולים עם עורכי דינם ידעו עליות ומורדות. אחד הקטעים הזכורים והמתועדים ביותר הוא המפגש בין פרנסואה לעורך דינו, משה שרמן, שבו פרנסואה תועד מגדף את עורך הדין.

אסי אבוטבול
אסי אבוטבול | צילום: ערוץ 10

במשך תשע שנים, המשטרה לא הצליחה להשיג קצה חוט בתיק הרצח, עד שגייסה את העבריין שמרצה מאסר עולם, שזכה לשם הקוד "האתרוג". מאוחר יותר יטען כי אבוטבול ניסה לטמון לו פח, ולכן הסכים להקליט אותו במהלך הטיולים המשותפים בחצר הכלא.

Nhrhmh
עו''ד מירי פרידמן, פרקליטתו של אסי אבוטבול