"כל המדינה חשבה שאני רוצחת, אין לי קשר לזה": א"ק שוברת שתיקה

במשך שנים נטען כי אולה קרבצ'נקו רצחה את תאיר ראדה - רק בגלל סדרת טלוויזיה שהביאה את גרסת האקס שלה, שחיפש לנקום בה על שעזבה אותו. כעת, היא מספרת בכאב: "ב-40 דקות הרסו לי את החיים"

זמן צפייה: 25:45

את אולה קרבצ'נקו-טימר אתם כנראה מכירים כראשי התבות א"ק, מי שבעברה תוייגה כרוצחת של הילדה תאיר ראדה על ידי מדינה שלמה רק בגלל סדרת טלוויזיה. אחרי השיימינג הציבורי שעברה, האשפוזים וניסיונות ההתאבדות, היא מחליטה להיחשף עם שמה המלא, ומבהירה: "אין לי קשר לזה. אני לא מכירה את הילדה הזאת - ולא הכרתי את המשפחה שלה לפני".

כדי להבין איך נקשר שמה של העולה מאודסה שהתמקמה בקצרין לפרשת הרצח של ראדה, יש לחזור תחילה אל מערכת היחסים האלימה שבה הייתה מצויה. היא וא"ח הכירו כשהייתה בת 19, ובמשך 9 שנים היא חוותה אלימות קשה ואכזרית מצידו. "כשהיו כעסים, היו לו התפרצויות זעם", נזכרה אולה. "לא פעם התעלפתי ממכות. מכות בקיר, בעיטות, צרחות, חניקות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התייעצויות עם הנשיא והשבעת הח"כים: הלו"ז בדרך להקמת הממשלה

תוצאות סופיות: לפיד איבד מנדט לליברמן; אין שינוי במפת הגושים

שף מפורסם התעמת עם גנב – ונפצע בראשו; מצבו קשה • תיעוד

אולה קרבצ'נקו-טימר
אולה קרבצ'נקו-טימר, א''ק | צילום: חדשות 13

יום אחד, היא אזרה אומץ והחליטה לעזוב אותו. א"ח לא קיבל את הפרידה. הוא רדף אותה, שלח לה מאות הודעות - 700 במספר, ברובם בסגנון אלים ומאיים. "הוא התחרפן על כל הראש, התחיל לאיים עליי שאחזור אליו, שאני צריכה להיות רק שלו. 'אם לא תחזרי אליי, אהרוס אותך. אם לא תהיי שלי, לא תהיי של אף אחד. אם לא תהיי איתי בבית - תהיי בכלא'".

אולה לא ענתה לו וא"ח מימש את איומיו והלך למשטרה. בימ"ר צפון סיפר לשוטרים כי חברתו לשעבר רצחה את תאיר. המשטרה הגיעה באישון ליל אל ביתה של אולה, שלפה אותה מהמיטה ולקחה אותה לחקירה ולמעצר. השוטרים לא ידעו שהיא מתמודדת נפש, ואולה נחקרה באזהרה.

תאיר ראדה
תאיר ראדה | צילום: חדשות 13

בחקירה, סיפרה לשוטרים על ההתעללות שחוותה. א"ח מצידו, הודה בפני החוקרים במעשי הסדום ובמכות. בנוסף לכל זה, לשוטרים התברר שא"ח הכין במחשב שלו - זמן קצר לאחר הפרידה, כמה גרסאות על מה מעשיה של אולה. גם בעימות בין השניים, קרסה אחת הטענות שלו באשר לסכין ששימשה לרצח. בשלב הזה, הוא כבר נעצר בחשד לשיבוש חקירה ופגיעות מיניות.

אולה שוחררה, אלא שהחקירה והחרדות הביאו לקריסתה. אחרי 3 שנות אשפוז בבית חולים פסיכיאטרי, ובעוד היא מנסה לשקם את חייה - א"ח מכר את הגרסה שלו ליוצרי הסדרה "צל של אמת", וסיפר באריכות כיצד, לטענתו, בוצע הרצח ומה הייתה הסיבה לכך. "היוצרים הציעו לי להתראיין", נזכרת אולה, "אבל סירבתי כי רעדתי כל הזמן. לא יכולתי כמעט לדבר".

רומן זדורוב בפתיחתו מחדש של משפטו
רומן זדורוב | צילום: חדשות 13

הסדרה עלתה לאוויר, ולמרות שניסו לשמור על זהותה בסוד - שמה ותמונתה של אולה הופצו ברשת, ואיתם מבול של איומים והודעות שטנה. "פתאום אני מתעוררת למציאות שכל המדינה חושבת שאני רוצחת. ולא סתם רוצחת - רצח מזעזע של ילדה. אני לא יכולה אפילו לדמיין עד כמה זה נורא".

"הם באמת עברו כל מוסר אנושי שאי פעם היה קיים, שאמור להיות בלב של בן אדם", אמרה על יוצרי הסדרה. "ב-40 הדקות האלה הם פשוט הרסו לי את החיים. זה כל מה שצריך. אפילו פחות מכך. על סמך מה? על סמך עדות של אנס? עדות ותו לא?"

ארי פינס, מיוצרי "צל של אמת", מסר בתגובה: "'צל של אמת' היא סדרה בת ארבעה פרקים שעסקה בספקות העולים מתיק הרצח של תאיר ראדה ז"ל. אחד הפרקים עסק בסיפורם של אולה וא"ח. למרות בקשות חוזרות ונשנות, אולה בחרה שלא להתראיין לפרק. הצגנו בפרק את התלונה שלה על האונס, את ההודעות האובססיביות ששלח א"ח לאחר הפרידה ואת הטענה שהמציא את הסיפור כדי לנקום בה. אנחנו מציעים לחכות בסבלנות להחלטתו של השופט מלצר, שצפויה להינתן בקרוב".

לקמפיין מימון המונים עבור אולה לחצו כאן