התייעצויות עם הנשיא והשבעת הח"כים: הלו"ז בדרך להקמת הממשלה

באותו היום שבו יחל ריבלין להיוועד עם המפלגות, ייפתח גם שלב העדויות במשפט נתניהו. לנשיא יהיה שבוע לגבש החלטה - ובמקביל הכנסת תושבע. מה יקרה אם המועמד הנבחר לא יצליח להרכיב ממשלה?

זמן צפייה: 01:13

בחירות 2021: אמש (חמישי) הסתיימה ספירת פתקי ההצבעה לכנסת ה-24, כך שכבר בעוד שבוע יועברו התוצאות הרשמיות של הבחירות אל נשיא המדינה ראובן ריבלין. מה צפוי לקרות מאותו הרגע ועד להקמת הממשלה או עד לבחירות החמישיות - כשבאמצע יידרש נתניהו להופיע בבית המשפט?

כאמור, תחילה יועברו התוצאות לנשיא. אז, יהיה לו שבוע שלם לקיים התייעצויות כדי לגבש את ההחלטה על מי להטיל את המנדט להרכבת הממשלה. ב-5 באפריל, יחל ריבלין לקבל את נציגי המפלגות השונות במשכנו. באותו היום בדיוק, ייפתח שלב העדויות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכפי שזה נראה כרגע - הוא יהיה חייב להתייצב בבית המשפט.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שף מפורסם התעמת עם גנב – ונפצע בראשו; מצבו קשה • תיעוד

הצעירות שתובעות את אייל גולן טוענות: "שילם דמי שתיקה לאביו"

משרד הבריאות מקדם הקלות נוספות: נשקלת הגדלת התפוסה באולמות

הנשיא ריבלין בוחר בקלפי
הנשיא ריבלין בוחר בקלפי

למחרת, ביום דיונים נוסף במשפטו של ראש הממשלה, יושבעו חברי הכנסת הנבחרים. יום לאחר מכן, 7 באפריל, הוא היום שבו חייב הנשיא להודיע על מי הטיל את מלאכת הרכבת הממשלה.  למועמד שיקבל את המנדט יהיו 28 ימים לנסת ולגבש קואליציה. אם לא יצליח לעשות כן עד 5 במאי - יוכל לקבל מהנשיא ארכה של שבועיים, עד לפקיעת המנדט ב-19 במאי.

בשלב הזה, אם לא תוקם ממשלה, ריבלין יוכל לתת את המנדט למועמד אחר או להחזיר אותו לכנסת. כך או כך, אם יש משהו שלמדנו בארבע בחירות בשנתיים, זה שקל ופשוט - זה לא עומד להיות.