הטענות לחטיפת הילד מאיטליה: עורכי הדין של הסב הופתעו מהמעשה

לאחר שהמשפחה הודיעה כי איתן אכן בארץ, לחדשות 13 נודע כי צוות ההגנה הישראלי לא ידע על המהלך, בעוד שהסבא התייעץ עם עורכי דין איטלקים, שטענו כי לא מדובר בחטיפה - אלא במהלך חוקי

זמן צפייה: 02:09

אסון הרכבל באיטליה: לאחר ששמואל פלג, סבו של איתן בירן בן ה-5 הטיס אותו לארץ ללא ידיעת דודתו, לחדשות 13 נודע הערב (ראשון) כי צוות ההגנה המשפטית הישראלי הופתע מהמהלך שביצע הסבא ולא ידע עליו. עוד נחשף כי הסבא חשב טוב על המהלך והתייעץ עם עורכי דין איטלקיים פליליים שאמרו לו כי לא מדובר בחטיפה אלא במהלך חוקי. בנוסף, לצוות הההגנה של משפחתו של איתן בארץ הצטרף עורך הדין בועז בן צור.

הערב התגלה כי פלג לקח את נכדו והביא אותו לארץ במטוס פרטי. הוא תיכנן את זה בשבועיים האחרונים והחליט לטוס דווקא משדה התעופה לוגאנו שבשוויץ ולא ממלפנסה שבמילאנו. חברה צרפתית הסכימה להטיסם והם, ככל הנראה, הגיעו איתה לארץ עם הדרכון הישראלי בשל החשש שיזהו אותם בטיסה מסחרית. היום הגשו תלונות גם בארץ וגם באיטליה נגד הסבא וההערכות הן שככל הנראה איתן יצטרך לחזור לאיטליה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"כלכלה תמורת ביטחון": לפיד הציג תוכנית מדינית לרצועה

גורם ביטחוני מעריך: עד יום רביעי נצליח להגיע למחבלים

תיעוד מחולון: הבניין שדייריו פונו בשל הסכנה – קרס | צפו

במקביל, גורמים במשרד הרווחה מקיימים ישיבות הערכה בנושא, עובדים סוציאליים לחוק הנוער יתבקשו כנראה להכין תסקירים, ובנוסף יבדקו טענה של איה בירן, דודתו של איתן, לגבי הסבא, על איזשהן תלונות על אלימות במשפחה בעברו.