עקבות, רעש חשוד ותמונה מפלילה: כך נלכד פורץ בתום שנת חיפושים

זהות החשוד ב-3 מקרי פריצה הייתה ידועה למשטרה - אבל בשל העובדה שלא היה לו מקום מגורים קבוע, הוא הצליח להימלט פעם אחר פעם. לבסוף, בעזרת ממצאים שנאספו והרבה מזל - הוא נתפס

זמן צפייה: 00:55

כתב אישום הוגש תושב עפולה בן 26 בגין שלושה אירועי פריצה בהם על פי החשד גנב, בין היתר, 90 אלף שקלים, תכשיטים וכרטיסי אשראי.

הסיפור התחיל כאשר בחודש ינואר השנה המזכירות בקיבוץ חפציבה נפרצה, וכ-20 אלף שקלים, כרטיסי אשראי ותווי שי נגנבו מהמקום. חוקרי מז"פ שהגיעו לזירה מצאו עקבות דם, שלאחר בדיקות הובילו לגילוי זהותו של החשוד - אך לנוכח העובדה כי לפורץ לא היה מקום מגורים קבוע, מאמצי החיפוש לאתרו באזור לא הניבו תוצאות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לאחר 5 שעות – תם דיון הקבינט; חמאס: "אין ממשלה פעילה בישראל"

בית הדין הורה לבחון מחדש גירושם של שני ילדי עובדים זרים

במחאה על האלימות: הנהגת החברה הערבית פתחה בשביתת רעב

מצלמות העריסה שתיעדו את הפריצה
מצלמות העריסה שתיעדו את הפריצה | צילום: דוברות המשטרה

תשעה חודשים מאוחר יותר, בחודש ספטמבר, שני פורצים נכנסו לבית בנתניה וגנבו ממנו תכשיטים בשווי כ-70 אלף שקלים. השניים צולמו במצלמת העריסה של תינוק המשפחה, והחשוד - אותו אחד מהפריצה מקיבוץ חפציבה, זוהה. החיפושים אחריו הורחבו לאזור השרון.

חודש לאחר מכן, שוטר בחופשה הגיע לביקור אצל בית הוריו במגדל העמק. במהלך שהותו שם, אביו  של השוטר אמר לו כי הוא שומע רעשים מדירת השכן, ולמיטב ידיעתו - הוא בכלל אמור להיות בחופשה בחו"ל. השוטר ניגש אל הדירה ולהפתעתו זיהה שם פורץ - אותו חשוד מהאירועים הקודמים. הפורץ ניסה להימלט והשאיר מאחוריו את כלי הפריצה, אך בתום מרדף שקיים השוטר יחד עם שוטרי תחנת מגדל העמק - הוא נתפס.

כאמור, כשנגמרה החקירה הוגש נגדו כתב אישום בגין שלושה מקרי פריצה.