אונס בת ה-14 במרכז: כתב אישום יוגש נגד אחד הנערים החשודים

הפרקליטות החליטה להעמיד לדין את הקטין, שנעצר יחד עם שמונה נוספים בחשד לביצוע האונס. זאת, כחודש אחרי שבית המשפט ביטל את התנאים המגבילים על התשעה, בשל סיבה שנאסרה לפרסום

זמן צפייה: 02:14

הפרקליטות החליטה היום (ראשון) להגיש כתב אישום נגד אחד הנערים החשודים באונס נערה בת 14 מאזור המרכז. זאת, במסגרת הפרשה שבה נעצרו תשעה נערים חשודים.

לפני כחודש ביטל בית המשפט את התנאים המגבילים על תשעת הנערים החשודים, ושחרר אותם ממעצר הבית שבו שהו. זאת, כשבוע לאחר שמעצר הבית הוארך ב-30 יום. צו שהוטל על הפרשה אוסר לפרסם את הסיבה לשחרור החשודים.

כזכור, המשטרה חושדת כי הקטינים שלחו לנערה מוניות כדי להביא אותה לביתם – ושם ביצעו את המעשים בכמה מקרים שונים. בת ה-14 ככל הנראה הכירה את אחד החשודים באינסטגרם, הוא הכיר אותה לחבריו ואלה יזמו את המפגשים. יתר הפרטים בפרשה אסורים לפרסום.

עוד בחדשות 13:

נעמה יששכר הגישה בקשת חנינה רשמית לנשיא פוטין

אדם שתועד מכה נהג אוטובוס ונמלט – הסגיר את עצמו למשטרה

היועמ"ש החליט: ביטן יועמד לדין בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים

בחור אזוק באזיקים
בחור אזוק באזיקים | צילום: Shutterstock

מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו, התייחסה לפרשה עם פרסומה: "מקרה האונס הקבוצתי שהתרחש במרכז הארץ 'הנורמטיבי', שבו תשעה נערים שונים בוחרים ליזום ולהשתתף בהתעללות בנערה פעם אחר פעם, ואפילו אחד לא מציע לעצור, ואפילו לא מבין שעומדת מולו בת אדם בדיוק כמוהו, הוא מזעזע באכזריותו". "זה תמרור אזהרה זועק, שדורש התייחסות דחופה של כל הגורמים שאחראים על בני ובנות הנוער שלנו. זה הזמן לדבר עם הילדים, הילדות, הנערים והנערות שלנו, ולדאוג שיקבלו את היסודות למיניות הדדית ומיטיבה, לזיהוי רצון, והסכמה, והבנה של סיטואציות פוגעניות. כי שום סיפור כזה הוא לא גזירת גורל".

מנכ"לית עמותת כולן ברכה ברד מסרה אז בתגובה: "הזדעזענו לשמוע על עוד מקרה של אלימות מינית קשה ועל קו ההגנה המיושן שמתמקד בנפגעת ובהתנהגות שלה. אין הצדקה לפגיעה מינית, ואין אישה או נערה שמבקשת שיפגעו בה. האינסטגרם ושאר הרשתות החברתיות לא מכריחות אף אחד לפגוע, והגיע הזמן שנחנך את הילדים שלנו למינית הדדית ובריאה במקום להמשיך ולתת לגיטימצה לאלימות. אנחנו מאמינות לנפגעת ועומדות לצידה, ומקוות שהמערכת לא תאכזב אותה ותעניש את מי שפגעו בה".