הגננת שקשרה פעוט בגן ילדים בחקירתה: "שיטה מוכרת בכל העולם"

המשטרה עצרה שלוש מעובדות המעון, נשים בשנות ה-30 וה-50 לחייהן, בחשד להתעללות בחסר ישע, זאת לאחר שבתמונה שהופצה ברשת נראה תינוק עטוף במיטה. האב לחדשות 13: "אני לא מצליח לישון בלילה"

זמן צפייה: 01:30

המשטרה עצרה הלילה (שישי) שלוש גננות ממעון בשדרות בחשד להתעללות בחסר ישע, זאת לאחר שבתמונה שהופצה ברשת נראה תינוק, שמטופל במקום, קשור ועטוף במיטתו ללא יכולת לזוז. מעצרן של שתיים מהחשודות, נשים בשנות ה-30 וה-50 לחייהן, הוארך עד ליום ראשון. בחקירתה, טענה הגננת כי "שיטת עיטוף תינוקות היא שיטה מוכרת בכל העולם שנועדה להרגיע את התינוק. לא הייתה לי כוונה לפגוע", הבהירה.

בתגובה לחשד להתעללות בפעוטון בעיר, עיריית שדרות מסרה: "עם היוודע דבר המקרה, ועל-אף העובדה שמדובר במעון פרטי, ראש העיר הנחה את גורמי הרווחה והקליטה בעירייה לאתר את הורי ילדי המעון ולתת להם את כל הסיוע הנדרש - נפשי, סוציאלי ובכלל. בנוסף, העירייה נערכת לפתיחת מסגרת חלופית לילדי המעון מכיוון ששתי עובדות צוות נעצרו ואחת נוספת במעצר בית".

אלון דוידי, ראש העיר שדרות, אמר: "כולנו הזדעזענו מתמונת הילד הקשור. אני מודה לסבתו של הילד על הערנות. נמתין למיצוי החקירה ולהחלטות בהתאם. מכאן אני קורא לממשלת ישראל לטפל סוף כל סוף בנושא הפיקוח על המעונות והגנים הפרטיים כדי שמקרים מסוג זה לא יישנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות: מהשעה 12:00 חובת המסכות בחללים סגורים חוזרת

מיאמי: הרוג ו-99 נעדרים בקריסת בניין בשכונה יהודית • תיעוד

טרגדיה בבית שמש: נער טבע למוות במאגר מים במהלך טיול של בי"ס

חשד להתעללות בדרום
חשד להתעללות בדרום | צילום: צילום מסך

הכול החל, כאמור, לאחר שתמונה שבה נראה תינוק כבן שנה ושמונה חודשים קשור ועטוף פורסמה ברשת ועוררה סערה ציבורית. מי שהעלתה את התמונה היא סבתו של התינוק, שטענה בפני החוקרים כי כאשר הגיעה באמצע היום לבקר את נכדה, ראתה אותו קשור.

"בכל בוקר כשהילד שלי היה רואה את הגן - הוא היה מתחיל לבכות", סיפר אביו בשיחה עם חדשות 13. "באותו יום שזה קרה, אמא שלי שמה אותו בגן וחזרה הביתה עם תחושה שמשהו לא בסדר. היא התקשר להגיד לי את זה ואמרה שהיא רוצה לנסוע לראות מה קורה איתו".

אז, נסעה הסבתא לביקור פתע בגן - והזדעזעה למראה עיניה. "היא שאלה איפה הילד והראו לה אותו שוכב. היא התחילה לבכות ולהרביץ לעצמה, שאלה אם התינוק מת ושלחה לי את התמונה". התמונה, כך תיאר האב, החזירה אותו 22 שנים אחורה, אז ראה את אביו מובא לקבורה כשהוא עטוף כולו.

גן ילדים
גן ילדים | צילום: רויטרס

"אני לא מצליח לישון בלילה, אני רואה את התמונה ומתחיל לבכות. הם אמרו לאמא שלי שהם קושרים אותו בגלל שהוא ילד בעייתי. בשבועים האחרונים, בכל פעם שלקחנו אותו לגן, הוא בכה ולא רצה להיכנס. כשהילד ישן, מתוך שינה הוא מזיז רגליים וידיים, זה כנראה בא לו בחלום".

"סמכתי על האישה הזאת", סיכם האב בכאב, וסיפר שהיא ואימו חברות כבר 20 שנה. "למה עשית את זה לאמא שלי?", זעם.

עורכי הדין אורית חיון, אלי אונגר ודין כוכבי המייצגים את הגננות, מסרו: "באירוע המתואר, לא הייתה כל כוונה להתעלל או להזיק לקטין. נהפוך הוא - מדובר בגן מוערך ואהוב, מדובר בשיטת עיטוף מקובלת בעולם כולו המרגיעה והמטיבה עם פעוטות".

"הגננות משתפות פעולה בחקירתן", הוסיפו עורכי הדין, שסיפרו כי כל מצלמות האבטחה נמסרו למשטרה, כדי שזו "תוכל להתרשם כי מדובר בגן שהיחס בו לילדים מקצועי וחם. אין כל הצדקה למעצרן של הגננות למעט רצון של המשטרה לעשות כותרות".

עו''ד אורית חיון
עו''ד אורית חיון