ברקע העלייה בתחלואה: חובת עטיית המסכות במבנים נכנסה לתוקף

החובה לעטות מסכות במבנים חוזרת מוקדם מהצפוי בשל מניין הנדבקים, למעט ילדים בני פחות מ-7 ואנשים שעובדים באותו חדר קבוע. משרד הבריאות המליץ גם על עטיית מסכות בהתקהלויות בשטחים פתוחים

זמן צפייה: 00:28

בשעה זו (שישי) חובת עטיית המסכות במבנים סגורים נכנסה לתוקף, זאת ברקע העלייה בתחלואה ומניין הנדבקים היומי, שלראשונה מזה שבועות חצה הבוקר את רף ה-200.

החובה לא תחול על ילדים בני פחות משבע, אדם שמוגבלות מונעת ממנו לעטות מסכה, אדם שנמצא בחדר לבד, שני עובדים העובדים יחד באופן קבוע ואדם המבצע פעילות ספורט. כמו כן, ממליץ משרד הבריאות לעטות מסכות בהתקהלויות בשטחים פתוחים, בין היתר במצעד הגאווה שיתקיים היום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות: מהשעה 12:00 חובת המסכות בחללים סגורים חוזרת

מיאמי: הרוג ו-99 נעדרים בקריסת בניין בשכונה יהודית • תיעוד

טרגדיה בבית שמש: נער טבע למוות במאגר מים במהלך טיול של בי"ס

מסכה זרוקה
מסכה זרוקה | צילום: צילום מסך

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי לראשונה מזה שבועות ארוכים, מספר המאומתים חצה את ה-200 ביממה, זאת כאשר 227 נשאים חדשים התגלו מחצות, מתוכם 117 הם תלמידים. כעת בישראל, 872 חולים פעילים, מתוכם 26 במצב קשה ו-16 מונשמים. מניין המתים מפרוץ המגפה הינו 6,429.

בד בבד, ‏לראשונה מאז החזרת תוכנית מגן אבות ואימהות: מבין המאומתים אתמול, אותר אחד בבית אבות. כמו כן, המועצה המקומית כוכב יאיר הפכה להיות צהובה.

כבר אתמול, בהצהרה שנשא לתקשורת, המליץ פרויקטור הקורונה הפרופסור נחמן אש לעטות מסכות בחללים סגורים ועדכן כי בשבוע הבא - ההמלצה תיהפך לחובה. "קבענו להחזיר את חובת המסכות כשנגיע ל-100 מאומתים בממוצע. אנחנו קרובים לכך - כיום הממוצע הוא 75", סיפר אש. "ההמלצה שלנו היא לעטות מסכות כבר כעת. בתחילת השבוע הבא, זאת תהיה חובה".

בהמשך, קרא הפרויקטור לבני הנוער לגשת ולהתחסן, וציין כי "בתקופה הנוכחית, שבה הווריאנט מתפשט - חשוב להתחסן כדי למנוע תחלואה מיותרת". לדבריו, בימים האחרונים נראה כי ההיענות לחיסון בקרב הנערים והנערות השתפרה, שכן "מספר החיסונים עלה משמעותית בימים האחרונים", כלשונו, "אבל אנחנו מצפים להגדלת המספר עוד יותר. נצלו את ההזדמנות לקבל את החיסון כבר בשבועיים הקרובים. יש זמינות ויש תורים בקופות".