כך הסתכנו ישראלים רבים בעבירה - ומסרו קנביס רפואי לילד חולה

מאות מטופלים בצמח עברו על החוק באופן מודע, כדי לעזור לידידיה חולה האפליפסיה - לאחר שסרטון שלו מפרכס בזמן התקף ריגש את המדינה. "אם הוא היה נשאר בבית החולים - הוא לא היה איתנו היום"

זמן צפייה: 08:43

מאות ישראלים הסתכנו בעבירה על החוק והעבירו באופן אסור קנביס רפואי לידידיה, ילד חולה אפילפסיה, שאמו פרסה סרטון שלו מפרכס במהלך התקף. לאחר הפרסום בדף הפייסבוק של "הצינור", מטופלים רבים בצמח החליטו לעשות מעשה - וכתבי התוכנית נסעו עם ה"קנמבולנס" ברחבי הארץ על מנת לאסוף מהם מנות עבור ידידיה. אחת התורמות אמרה כי "היינו בדיוק בתשעה באב וצמנו, ואחרי שאתה מסיים את הצום ורואה כתבה כזו - זה איזשהו סימן בתוך הנשמה שאומר לך - למה לא לסייע?".

בסוף יום האיסוף, הגיעו מנות הצמח הרבות אל ידידיה - שהתרגש מאוד. אמו סיפרה: "הרופאים אמרו לי שבטוח הוא מת, שזה עניין של זמן - שבועיים, שלושה, כמה חודשים מקסימום. הייתי צריכה להוציא אותו מבית החולים כדי להשיג לו קנביס ולהציל את חייו, אם הייתי משאירה אותו שם הוא לא היה איתנו כאן היום".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

הזיגזג של נתניהו: שוקל להגביל את תנועתן של טאליב ועומאר בארץ

גם לאחר תוצאות נתיחת הגופה: המסתורין סביב מות אפסטין נמשך

טראמפ מאיץ בסין: "יש לפעול מול הונג קונג בצורה הומניטרית"

ידידיה
ידידיה | צילום: החדשות 13

"אני בפחד ולא יודעת מה לעשות, אני לא אוכלת, לא ישנה, זה פחד נוראי - כשאני לבד כל הרגשות מגיעים. הוא היה במצב קריטי וכשנתתי לו קנביס הסימפטומים עברו, הוא התחיל לרוץ ולשחק. הוא אמר לי 'אני יכול לשחק' - הוא התחיל לדבר והיה כל כך שמח. לראות אותו אומר את זה עוד פעם, אני אזכור את זה כל החיים - את הפנים, החיוך והעור שלו".

מלבד העזרה של המטופלים שנרתמו, משרד הבריאות התקשר אל אימו של ידידיה והציעה לה להחזיר אותו ל"תיקון עולם". נכון לעכשיו, לידידיה יש את הגישה לכמות הקנביס לה הוא זקוק, והוא מתחיל להרגיש טוב הרבה יותר.