לאחר שהתמוטט במסיבת טבע: נקבע מותו של צעיר בן 19

הצעיר פונה במצב אנוש לאחר שככל הנראה התייבש. תושב האזור טוען כי התקשר למשטרה בשעות הבוקר והתלונן על האירוע - אך הצעיר פונה רק בשעות הצהריים. המשטרה: ניידות לא איתרו את המסיבה

זמן צפייה: 02:23

צעיר בן 19 התמוטט היום (שישי) במהלך מסיבת טבע סמוך למחלף מאחז שבדרום, זאת לאחר שככל הנראה התייבש. הוא פונה לבית החולים סורוקה שבבאר שבע תוך ביצוע פעולות החייאה, שם נאלץ הצוות הרפואי לקבע את מותו. הצעיר הובא מחוסר הכרה לחניון של שמורת פורה, שם חבר לצוות מד"א שהעניק לו טיפול רפואי כשמצבו אנוש. שמונה עוכבו לחקירה בחשד שארגנו את האירוע.

יש לציין כי התמוטטות הצעיר הייתה יכולה להימנע. זאת בעקבות טענת תושב האזור שבה נערכה המסיבה, שאמר כי התקשר למוקד המשטרה בשעה בשעה 9:45 בבוקר והתלונן על כך שיש במקום מסיבה לא חוקית, והצעיר פונה רק בשעה 13:00. בשיחה אמר האזרח למוקד כי "נשמעים בומים חזקים של מוסיקה. הם כמה עשרות. זה בניגוד לחוק בגלל הקורונה. העניינים שם יוצאים משליטה, תשלחו ניידת".

השוטר במוקד ענה לאזרח שם מכירים את המסיבה ושזה בטיפול. האזרח, הציע לו עזרה באיתור המיקום אבל השוטר ענה לו שאין צורך. כעת, מהמשטרה נמסר בתגובה: "יצאו ניידות מתחנת רהט, חרשו את האזור ולא איתרו את המסיבה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יותר מ-1,500 נדבקים בשבוע בי-ם; בבני ברק – כמעט כפול מת"א

דיווח: "נתניהו הסכים למכירת F-35 לאמירויות – ואז חזר בו"

הזינוק בתחלואה: 2,766 ישראלים אובחנו חיוביים לקורונה ביממה

המחדל המשטרתי במסיבת הטבע - שנגמרה בהתמוטטת צעיר בן 19
המחדל המשטרתי במסיבת הטבע - שנגמרה בהתמוטטת צעיר בן 19 | צילום: חדשות 13

במקביל, המשטרה עצרה את מארגן המסיבה בחשד להמתה בקלות דעת ושיבוש הליכי משפט. עורך דינו עדי כרמלי מסר כי "מדובר באירוע טרגי ומצער, אך לא פלילי. אני בטוח שהחקירה תבהיר שבהתנהלות מרשי לא דבק רבב". גורמים המעורבים בפרטי האירוע טוענים כי המקרה אירע לאחר שבן ה-19 ושניים מחבריו נסעו באוטו למקום אחר ולמסיבת יום הולדת. במשטרה יבדקו אם השילוב הקטלני של החום הכבד ושימוש בסמים גרמו למותו של הצעיר.

"הצעיר שכב במושב אחורי של רכב כשהוא מחוסר הכרה וחם מאוד למגע", סיפר פרמדיק מד"א ג'וש ויינשטיין. "מיד התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים שכלל קירור וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו נוזלים, הנשמות, עיסויים ומתן תרופות. פינינו אותו במצב קריטי תוך המשך ביצוע פעולות החייאה לבית חולים".

אילן חלילי, חובש באיחוד הצלה שהגיע גם כן למקום, הוסיף: "הצעיר הובא ברכב כשהוא ללא הכרה. ביצענו בו פעולות החייאה ממושכות, וייתכן כי איבד את ההכרה כתוצאה ממכת חום עקב מזג האוויר השרבי". "לאחר פעולות החייאה ממושכות שביצענו בו", המשיך יעקב וינברג, סגן ראש סניף איחוד הצלה בקריית גת, "הוא פונה לבית החולים כשמצבו בשלב זה מוגדר אנוש".

עו״ד עדי כרמלי
עו״ד עדי כרמלי | צילום: חדשות 13

במקביל, שני מטיילים התייבשו בואדי קלט, מתנדבי איחוד והצלה העניקו להם סיוע. כמו כן, גבר גבן 50 נמצא מחוסר הכרה בקריית שמונה. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים זיו כשהוא מורדם ומונשם, במצב קשה, וסובל ממכת חום. "כשהגענו לרחוב, אזרחים סיפרו לנו שהגבר שכב על המדרכה זמן ממושך והם התקשרו למד"א כי הוא לא הגיב להם", סיפרה פרמדיקית מד"א יובל לוי.

"ביצענו בדיקות רפואיות ראשוניות בשטח, הוא היה חם מאוד למגע והכנסנו אותו במהירות לאמבולנס שקורר מראש. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל קירור ומתן נוזלים ופינינו אותו כשהוא מורדם ומונשם ומצבו קשה ולא יציב".

במקרה אחר, אישה בת 57 חשה ברע בזמן שטיילה בנחל אל-על שבגולן. צוות מד"א העניק לה טיפול רפואי ופינה אותה במסוק לבית החולים פוריה כשהיא סובלת ממכת חום. פרמדיקית מד"א אוראל מדי וחובש בכיר במד"א בצלאל ליבוביץ, סיפרו: "אנשי יחידת החילוץ גולן חילצו אלינו אישה בהכרה מלאה עם סימני מכת חום לאחר שחשה ברע במהלך מסלול. הענקנו לה טיפול רפואי מתקדם שכלל קירור ומתן נוזלים, והזנקנו את מסוק מד"א שנחת בסמוך ופינה אותה לבית החולים כשמצבה יציב".

אמבולנס. ארכיון
אמבולנס. ארכיון | צילום: חדשות 13

בתוך כך, המשטרה ויחידת החילוץ "גליל כרמל" הזהירו את המטיילים מלצאת לטיולים בחיק הטבע במהלך הימים הקרובים, זאת ערב עומס החום החריג. "במהלך השבוע האחרון אנו עדים למטיילים שנקלעו למצבי התייבשות ומכת חום מסכני חיים. הם חולצו מהשטח ופונו לבית החולים. היציאה לטבע במצב של עומס חום קיצוני מסכנת את המטיילים וגם את המחלצים", לשון ההודעה.