לאחר השקעה של מאות אלפים: ציוד ללמידה מרחוק נגנב מתל שבע

בניסיון לצמצם את הפערים ולהקים תשתית ללמידה מרחוק עבור תלמידי הפזורה הבדואית, המדינה השקיעה 700 אלפי שקלים בתשתית ללמידה מרחוק, אך הציוד נגנב. כעת, אפשרות זו ירדה מהפרק

זמן צפייה: 02:46

ציוד בשווי 700 אלף שקלים נגנב הלילה (שלישי), לאחר שהמדינה השקיעה את הכסף בניסיון לצמצם את הפערים, ולהקים תשתית ללמידה מרחוק עבור התלמידים והתלמידות בתל שבע שבפזורה הבדואית. ‏כעת, אפשרות זו ירדה מהפרק. מדובר בפרויקט של משרד התקשורת, הרשות לפיתוח ההתיישבות הבדואית בנגב ומפעל הפיס, שאפילו הנשיא ראובן ריבלין סייע בקידומו.

מוקדם יותר היום, שר התקשורת יועז הנדל ביקר בכסייפה, משם היה אמור להמשיך לתל שבע כדי לחנוך את הטכנולוגיה שתאפשר אינטרנט חופשי ליישובים. אולם, כאמור, חלק מהתשתיות נגנבו - מה שחיבל בהקמת התשתיות. "לפני חמישה חודשים ביקרתי בתל שבע והתחייבתי שאדאג לכל אזרח ישראלי כדי שיוכל ללמוד ולעבוד מרחוק", אמר הנדל, "אבל לצערי, חלק מהתשתיות נגנבו הלילה".

"צריך לומר את האמת: אין לנו משילות בנגב", המשיך השר, "זה נובע משנים ארוכות של הזנחה. מהיעדר אחריות של ראשי רשויות, מיד חלשה של משטרת ישראל ומהיעדר אכיפה שיטתית, עקבית ונוקשה של מערכת המשפט עם נטייה לענישה מקלה. השר לביטחון הפנים צריך לקחת אחריות ולהתעסק באתגרי המשילות, למנות מפכ"ל ולשים קץ לכאוס בנגב ובגליל - עם כל הכבוד לעיסוק בבלפור".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גבר בן 43 נהרג לאחר שרכבו נפגע מרכבת בבית יהושע

הטרור בווינה: 4 הרוגים ו-15 פצועים, לפחות מחבל אחד לא נתפס

לאחר כ-4 ימים: ילדה חולצה מהריסות מבנה שקרס בטורקיה • תיעוד

תשתית ללמידה מרחוק שנגנבה מתל שבע
תשתית ללמידה מרחוק שנגנבה מתל שבע | צילום: חדשות 13

בדוח מבקר המדינה הובאה ביקורת על היערכות משרד החינוך ללמידה מרחוק, בעקבות התפרצות מגפת הקורונה. המבקר מצא כי אין בידי משרד החינוך תמונת מצב מלאה בדבר המחשבים והחיבור לאינטרנט בבתי התלמידים והמורים. מה גם שלפי הבדיקה אין צפי למועד שבו תוצג תמונת מצב כזאת. על פי ההערכה של משרד החינוך, לכ-135,000 תלמידים (כ-7.5%) אין מחשבים. מנגד, על פי הערכת אגף הכלכלן הראשי הנתון גבוה הרבה יותר ועומד על 20%.

על פי אותה הערכה של משרד האוצר, ל-42% מהתלמידים בחברה החרדית אין מחשב ולכ-72% אין חיבור לאינטרנט. ואילו בחברה הערבית ל-26% מהתלמידים אין מחשב ול-38% אין חיבור לרשת. עוד עולה כי ברבע ממשקי הבית בישראל שבהם יש ילדים יש לכל היותר מחשב אחד, מה שמצביע על קושי בזמינות של מחשבים במשפחה שבה יותר מתלמיד אחד.

נקודה שבה הייתה תשתית ללמידה מרחוק עבור תלמידי תל שבע
נקודה שבה הייתה תשתית ללמידה מרחוק עבור תלמידי תל שבע

במשרד החינוך יש אמנם יעד לרכוש מחצית מהמחשבים הנדרשים עד סוף ינואר 2021, אך המשמעות היא שכעת יש תלמידים רבים ללא יכולת למידה מקוונת מרחוק. המבקר מצא כי אין גורם ממשלתי אחד שמרכז את היוזמות לספק מחשבים ולא קובע סדר עדיפויות לחלוקתם בראייה מערכתית כוללת. המבקר ממליץ לספק לתלמידים בדחיפות מחשבים גם אם באמצעות השאלה או שוברי רכישה.

נקודה שבה הייתה תשתית ללמידה מרחוק עבור תלמידי תל שבע
נקודה שבה הייתה תשתית ללמידה מרחוק עבור תלמידי תל שבע