גננות, אמנים ומאמני כושר: מחאות בת"א ובי-ם בצל החזרה לשגרה

בבירה התקיימה הפגנת הדגלים השחורים ובכיכר רבין מחאת הגננות ועובדי ההוראה. בהמשך תתקיים הפגנת האמנים והעצמאיים, במקביל למחאה האקטיבית של בעלי העסקים בענף הספורט והכושר מול בית רה"מ

זמן צפייה: 01:38

מספר הפגנות מתקיימות היום (חמישי) בירושלים ובתל אביב. מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו התקיימה מחאת הדגלים השחורים נגד ההסכם הקואליציוני שנחתם בין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ.

בכיכר רבין נערכה מחאת הגננות נגד החזרה לפעילות, כאשר לטענתן, איש לא הכין אותן לנהלים החדשים של התמודדות עם נגיף הקורונה. כמו כן, הן מעוניינות בסיוע כלכלי בשל הפסקת הפעילות בשבועות האחרונים. זאת, על רקע מתווה החזרה ללימודים שהציג משרד החינוך.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מסקנת ביניים של מחקר מערכת הבריאות: ילדים פחות מדביקים בנגיף

הליגה הערבית מגנה את תוכנית הסיפוח: "פשע מלחמה חדש"

מנדלבליט לבג"ץ: אין מניעה משפטית שנתניהו ירכיב ממשלה

גורמים שמעורבים בדיונים על פרטי מתווה החזרה ללימודים סיפרו כי במשרד הבריאות מתעקשים על כך שהקבוצות בגן לא יימנו יותר מחמישה ילדים. מבחינת משרד החינוך המשמעות היא שהגנים לא ייפתחו, משום שלא ניתן לפתוח אותם בהרכב כה מצומצם.

לאחר מכן התקיימה ברחבת הבימה הפגנה של מאות עובדי הוראה המוחים על הדרישה להשלים ימי לימודים בחודשי הקיץ. לדברי מארגני המחאה, "דין עובד הוראה יהיה כדין שאר עובדי הציבור". המחאה התפשטה בעקבות דבריו של מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, בחדשות 13, שהצהיר כי אנשי ההוראה הונחו לעבוד עד 50% בלבד בלמידה מרחוק, וזאת בניגוד להנחיות שקבלו מהמנהלים וממשרד החינוך, לפיהן עליהם לעבוד מלא.

מחאת הגננות בתל אביב
מחאת הגננות בתל אביב | צילום: חדשות 13

בתוך כך, נערכה בכיכר רבין מחאת האמנים והעצמאיים, שטוענים כי פרנסתם נפגעה בעקבות משבר הקורונה, ועל כם קוראים לממשלה לתת גב כלכלי. במקביל, תתקיים בירושלים מול בית ראש הממשלה המחאה האקטיבית של בעלי העסקים בענף הספורט והכושר, שאיבדו את פרנסתם מהענף, ודורשים פתיחה מיידית של מועדוני הכושר ותוואי פיצויים ייעודי לענף.

מחאת האמנים
מחאת האמנים | צילום: חדשות 13

יוני פיינגולד, ממובילי מטה המאבק להצלת עולם התרבות והאירועים, מסר: "הערב המוזות מפסיקות לשתוק ומגיעות שוב לכיכר רבין ביחד עם כל העצמאיים בישראל. אנחנו נמשיך לזעוק את זעקתם של 150 אלף מובטלי התעשיה בכל יום ובכל שבוע עד אשר ימצא עבורם פתרון. לפני מספר ימים שרת התרבות והספורט ביחד עם מנכלי המשרדי הממשלה השונים התכנסו והכירו בנו כתעשייה במצוקה- אלו שהיו הראשונים להסגר ויהיו האחרונים להפתח, אנחנו מודים להם על הנכונות לסייע ומבקשים מהם לפעול במהירות ולהבטיח את המשך קיומה של התעשיה".