אב האחיות שנהרגו בתאונה באשקלון: "איבדתי את הבנות ביום אחד"

תמיר, שבנותיו ירין ותהל מתו באירוע, ביקש להתפלל למען בתו אדל, שעדיין במצב קשה, והוסיף: "סעו בזהירות, זה הורס משפחות". בן הזוג של אחת ההרוגות, שנפצע בתאונה, הגיע לבקר בשבעה

זמן צפייה: 02:24

תמיר מעול, אביהן של האחיות ירין ותהל שנהרגו בתאונת הדרכים באשקלון, בעוד האחות הקטנה אדל עדיין מאושפזת במצב קשה מאוד כשהיא מורדמת ומונשמת, אמר היום (שני) כי "איבדתי את שתי הבנות שלי ביום אחד. בת שלישית נמצאת בסורוקה בסיכון מאוד גבוה. אין לי עם מי לשבת בשולחן ביום שישי. אני משלם לכל החיים, אם בכלל אמשיך לחיות".

מעול פנה לבני הנוער: "תחשבו לפני שאתם נוסעים, תפסיקו עם השתייה, אתם חושבים שאתם יודעים הכול אבל אתם לא. תפסיקו עם השתייה, זה יחסוך לכם ולהורים הרבה כאב"

לאחר מכן קרא גם להורים: "זה הורס את ההורים והמשפחות הקרובות, החברים וכל האנשים. חייבים לשים לב להשגיח על הילדים בצורה מאוד קפדנית".

תמיר מעול, אביהן של ההרוגות בתאונה באשקלון
תמיר מעול, אביהן של ההרוגות בתאונה באשקלון | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

התאונה הקטלנית באשקלון: במשטרה מתקשים לקבוע מי נהג ברכב

תהל מעול בת ה-17 נהרגה בתאונה באשקלון: "הייתה מלאה באהבה"

התאונה הקטלנית באשקלון: המשטרה בודקת אם הנהג היה שיכור

תאונה, תאונת דרכים, אשקלון
ירין ותהל ז''ל האחיות שנהרגו בתאונת דרכים באשקלון | צילום: באדיבות המשפחה
תאונת הדרכים באשקלון
תאונת הדרכים באשקלון | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

מוקדם יותר אמר תמיר: "האחות הגדולה התקשרה אליהם להביא את החבר שלה מחתונה, ומשם הדרך חזרה נגמרה באסון". האב פנה לציבור וביקש להתפלל למען אדל, הבת הקטנה שמאושפזת בטיפול נמרץ ילדים בבית החולים סורוקה: "שאנשים יתפללו למענה. תתפללו למען אדל". נוסף לכך, מעול ביקש להעביר מסר: "אני רוצה למסור שאנשים יסעו בזהירות. יש כאלה שלא מבינים את המשמעות של רכב. מה שהם גורמים להורים. זה פשוט הרס של משפחות. הורים שגידלו את הילדים שנים והתשלום מאוד כבד. מאוד מאוד כבד".

בתוך כך, בן זוגה של ירין, ברק שמואל בן ה-22, שהיה ברכב בזמן התאונה ונפצע בינוני, שוחרר מבית החולים וביקר בבית המשפחה האבלה שיושבת שבעה. בשלב זה, עדיין לא ברור מי נהג ברכב, ושמואל טוען שהוא לא היה זה שנהג אך אינו זוכר מה היה. רישיון הנהיגה שלו נפסל ל-90 ימים והוא שוחרר בתנאים מגבילים.

במשטרה עדיין מתקשים להעריך מי נהג ברכב. בתחילת החקירה חשדו במשטרה בסבירות גבוהה כי מי שנהג ברכב היה שמואל, אך לעת עתה אין אינדיקציה חד משמעית לכך. בסביבתו טוענים כי הוא לא היה הנהג, אמירה שמחזקת את סימני השאלה הרבים סביב המקרה. החוקרים מנסים לאתר מצלמות אבטחה לאורך המסלול, במטרה שהתיעוד שייאסף יסייע להבין מי היה הנהג.

ירין מעול שנהרגה בתאונה
ירין מעול שנהרגה בתאונה | צילום: באדיבות המשפחה
Whatsapp Image 2019 08 29 At 0
מנוע הרכב עף מעוצמת הפגיעה בתאונת הדרכים באשקלון | צילום: דוברות המשטרה

כאמור, בתאונה שאירעה ביום חמישי ברחוב התחייה שבאשקלון נהרגו האחיות תהל מעול בת ה-17 וירין מעול בת ה-19. אלפים ליוו את שתי האחיות בדרכן האחרונה בבית העלמין באשקלון, בעוד שבבית החולים סורוקה ממשיכים להיאבק על חיי האחות ששרדה את התאונה.

על פי הממצאים בזירה, הנהג נסע במהירות הגבוהה מהמותר בחוק, איבד שליטה על הרכב והתנגש בעץ. מהעדויות שנלקחו עד כה עולה כי בת הזוג, שהרכב היה אצלה, נסעה יחד עם אחיותיה הצעירות לאסוף אותו. הצעיר עלה על הרכב, נהג בדרך חזרה - ואז אירעה ההתנגשות.