מסתמן: הבידוד יקוצר ל-10 ימים - כפוף לתוצאות בדיקות שליליות

תקופת הבידוד עשויה להתקצר בארבעה ימים, בתנאי שיתקבלו תוצאות שליליות בתחילתו של הבידוד וביום התשיעי או העשירי - כך עולה מדיון של גמזו ויו"ר ועדת חוץ וביטחון האוזר, שהתקיים בסופ"ש

זמן צפייה: 01:02

תקופת הבידוד תקוצר ל-10 ימים במקום 14 כפוף לשתי בדיקות שליליות שיבוצעו בתחילת הבידוד ובסופו. כך מסתמן מדיון שהתקיים במהלך סוף השבוע בין ממונה הקורונה פרופ' גמזו וצוותו לבין צבי האוזר, יו"ר ועדת החוץ והביטחון.

מוקדם יותר היום (ראשון) התכנס קבינט הקורונה לדיון, במהלכו אישר כי תוקף התקנות הקיימות יוארך לפחות עד יום ראשון הבא, 1 בנובמבר. בנוסף, הוחלט להתיר קיום פעילויות חינוך בשטח פתוח עד 15 משתתפים, וכן הפעלת פנימיות לנוער בודד. טרם התקבלה החלטה לגבי הצעדים הבאים בהקלות הסגר, כאשר על הפרק האפשרות לפתוח את מערכת החינוך בכיתות הנמוכות ואת חלק מבתי העסק.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"אנחנו לא ניפרד לעולם": יהודה בארקן מובא למנוחות

בשל הפגיעה בתיירות: הממשלה אישרה להחריג את ים המלח ואילת

חשד לניסיון רצח בגליל: אישה נפצעה קשה מדקירות – בעלה נעצר

משטרת ישראל ואגף פיקוח ואכיפה של משרד הבריאות מבצעים אכיפת בידוד בית
משטרת ישראל ואגף פיקוח ואכיפה של משרד הבריאות מבצעים אכיפת בידוד בית | צילום: משרד הבריאות

במהלך ישיבת קבינט הקורונה, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לסוגיה בדבר פתיחת מערכת החינוך, והצהיר כי "אין לנו יכולת לממן קפסולות בכיתות א'-ב'". אמירה זו של נתניהו מגבה את עמדתו של שר האוצר ישראל כ"ץ בסוגיה, ומותירה שלוש אפשרויות: חלוקת כיתות א׳-ב׳ לקבוצות במתכונת של חצי שבוע-חצי שבוע, דחיית החזרה שלהן לצורך התארגנות והקדמת פתיחה של עסקים, או שתי האפשרות יחד.

מהנתונים שהוצגו בפני חברי הקבינט עולה כי הירידה בתחלואה במגזר החרדי נמשכת, וכי אחוז המאומתים במגזר הערבי עבר את זה שבמגזר החרדי. עוד הובהר כי מספר הבדיקות בירידה מתמשכת, עד לממוצע שבועי של כ-30,000 ביום, והודגש כי יש "להרים דגל" על כך. בנוסף, הוצע לפתח מדד לזיהוי מוקדם של התפרצויות ביישובים ספציפיים - "אורות מהבהבים". מדובר בערים שלא החליפו צבע ברמזור באופן רשמי, אך זוכות לטיפול שונה מהשאר.