אמו של דין שושני פתחה מחדש המסעדה שלו: "שיאכלו המנה שהמציא"

שלומית שושני עזבה את מקום העבודה שלה אחרי 33 שנה כדי לפתוח מחדש את "מנצ'וק", שבנה דין הספיק לנהל חודשים ספורים לפני שמת באסון המעלית. "אני מעבירה דרכה את האהבה שלי"

זמן צפייה: 10:29

בסוף 2019, כשלושה חודשים לפני שנהרג באסון המעלית עם זוגתו סתיו הררי, פתח דין שושני את מסעדת "מנצ'וק" יחד עם חברו טדי. "זה התחיל כשהחלטנו לתת לו מתנה", נזכר ציון שושני, אביו. "הוא היה בן 25, עבד במסעדות רציניות וגדולות ואמרתי לו, 'תפתח מסעדה בתל אביב, אני מאחוריך'".

בתקופת הקורונה, "מנצ'וק" - כמו כל המסעדות, הושבתה. בתום הסגר האחרון היא עמדה בסכנת סגירה. אימו של דין, שלומית, לא יכלה לעמוד מנגד ולראות כיצד ההשקעה של בנה יורדת לטימיון, ולכן החליטה לקחת על עצמה את ניהול המקום, זאת מבלי שיש לה ניסיון בתחום המסעדנות. "זה לא אוכל של אמא, זה אוכל של דין", הסבירה בעודה מכינה עוד אחת מהמנות שיצר בנה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

החל מהבוקר: חיסון נגד קורונה גם לנערים בני 15-12

קיסריה מתחת למים: הצצה לגן הלאומי הראשון בישראל – שבתוך הים

השכונה שהציתה מלחמה: האם שייח ג'ראח קרובה לפיצוץ אלים נוסף?

דין שושני וסתיו הררי, שנהרגו באסון המעלית בתל אביב
דין שושני וסתיו הררי, שנהרגו באסון המעלית בתל אביב | צילום: באדיבות המשפחות

שושני הסבירה כי הסיבה בגינה קיבלה את ההחלטה להפעיל את המקום היא "המחשבה שהכול ייעלם - זה לא נתן לי מנוח". לדבריה, דין המציא את המנות בעצמו, "זה הקניין הרוחני שלו". דין לא הותיר אחריו רשימת מתכונים מסודרת, ובכל זאת, אחרי כמה ניסיונות, הצליחה שלומית לשחזר במדויק כמה ממנות הדגל.

"אני רוצה שאנשים יאכלו את האוכל של דין, שהוא המציא. אני מקווה שאני מעבירה דרכו את האהבה שלי אליו", סיכמה, והוסיפה כי למרות הנסיבות הקשות והסיפור הטראגי, היא לא רוצה שהמקום יהיה "של מועקה ודיכאון. אני רוצה שאנשים יבואו כי טעים, כי הם נהנים לאכול פה".