"רציתי אימא לילד שלי": האם מתה לאחר הלידה - האב נותר לבדו

דגן ורונית החליטו להביא ילד לעולם בהורות משותפת. כמה ימים לאחר הלידה, מתה רונית מסיבוכים - ודגן נשאר לטפל לבד בבנו. כעת הוא מבקש עזרה כספית: "צריך כסף בשביל לחיות. יש לי ילד לגדל"

זמן צפייה: 05:08

דגן בירנד ורונית פישל ציפו במשך חודשים ארוכים ללידת בנם, שאותו החליטו להביא לעולם בהורות משותפת. היא הייתה רווקה שרצתה ילד, הוא הומו. אבל רונית שילדה מוקדם מהצפוי מתה מסיבוכים לאחר הלידה - ודגן נותר אב יחיד לפג שנלחם על חייו. "נכנסתי לכל העניין הזה בסערה", סיפר דגן, "זה לא רק תינוק, זה פג. זו רכבת הרים מטורפת שפשוט עליתי עליה ועוד לא ירדתי ממנה".

הכול התחיל כאשר פגש את רונית דרך בחורה משותפת, בדיוק כשכמעט ויתר על החלום להיות הורה. "היא הייתה בחורה פשוטה, צנועה - ואני חושב שאני די כמוה", נזכר. "אני לא מחפש כל מיני הרים וגבעות, אני מחפש ממש בגובה העיניים". הם עברו הפריה מלאכותית מהזרע שלו והביצית שלה וחיכו ללידה. "מעבר לזה", הוסיף, "נוצרה חברות שזה משהו שהוא לא מובן מאליו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עמית אלמוג הנאשם ברצח חברתו מאיה ווישניאק כשיר לעמוד לדין

כמחאה נגד התנהלות אלקין: יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות התפטר

סערת הסרטון הגזעני: המשפחה הבדואית הגישה תלונה נגד "רוי בוי"

דגן בירנד ורונית פישל
דגן בירנד ורונית פישל | צילום: באדיבות המשפחה

בשבוע ה-22, בעיצומה של הקורונה, רונית נכנסה לשמירת היריון ואושפזה. "חודש ימים לפני הלידה אני הייתי הקשר היחיד שלה לעולם. להורים שלה היה אסור להיכנס לבקר, אף חבר. הם לא נתנו לאף אחד להיכנס". וכך, בשבוע ה-26 היא ילדה והתינוק נלקח מיד לטיפול נמרץ. לאחר יומיים שוחררה לביתה אבל חזרה כמעט מיד לבית החולים עם חום גבוה.

"היה לה קשה לנשום והיא הייתה נראית כבר ממש לא טוב. היא פשוט גירשה אותי. זאת הייתה הפעם האחרונה שראיתי אותה". רונית מתה בתוך זמן קצר, ומאז דגן נותר לבדו לטפל בתינוק, שכבר הספיק לעבור שני ניתוחים בראש - והשלישי בדרך. "זה סרט. כרגע אני חי על אוטומט. אני צריך לתפקד, צריך להיות אבא ואימא במשרה מלאה".

דגן בירנד
דגן בירנד | צילום: חדשות 13

הוא הפסיק לעבוד ולקראת השחרור של התינוק מבית החולים הוא מבקש עזרה כספית כדי שיוכל להתרכז בשיקום בנו. דגן סיפר כי היה אמור להתחיל לעבוד בעבודה חדשה, אולם כמה ימים לפני שהתחיל - המשק נסגר בשל הקורונה. "כל החיים השתנו. אנחנו צריכים כסף כדי לחיות וכנראה שלא אצא למעגל העבודה בקרוב. יש לי ילד לגדל ומעבר לכל הדברים של ילד רגיל ונורמלי - אף אחד באמת לא יודע מה אנחנו נצטרך".

בינתיים, החליט לקרוא לילד "נאדרי", והסביר כי משמעות השם היא "נשגב, מרומם, משהו אדיר". בימים אלה הוא נעזר במשפחתו ובמשפחתה של רונית, ומתקשה לחשוב על היום שבו יצטרך לספר לבנו על אימו המנוחה. "רציתי אימא לילד שלי. היה חשוב לי שתהיה אימא ואין לו ולא תהיה לו. לא תהיה לו אימא".

לתרומות: דגן בירנד, חשבון בנק 029281 סניף 245 בנק יהב.