צ'קים שחזרו וקרקע משועבדת: אחורי הקלעים של נפילת פרי נדל"ן

ישראלים רבים שרכשו דירות באימפריית הנדל"ן של אלדד פרי חוששים שלא יזכו לקבל את כספם בחזרה. כשהערבויות וההבטחות להחזרת ההשקעות כשלו - פנו הלקוחות לבתי המשפט. "מה עושים מכאן הלאה?"

זמן צפייה: 07:30

כ-1,000 ישראלים כבר הצטרפו לקבוצות הרכישה של אלדד פרי, מי שהוגדר לכוכב העולה של שוק הנדל"ן במרכז הארץ, ושילמו מאות אלפי שקלים עבור דירה בפרויקטים של קבוצת "פרי נדל'ן". כעת, רבים מהם מתקשים לקבל תמורה, או את כספם בחזרה. אחת מהם היא מלכה, אם חד הורית, שנתבשרה כי הפרויקט שבו השקיעה את כל כספה לא יצא לפועל.

"כשהגעתי למשרדים הם אמרו לי שאני נכנסת לעסקת חיי", אמרה מלכה והוסיפה: "השקעתי 850 אלף שקל, כל הכסף שהיה לי, והיום לצערי אין פרויקט. אפילו לא התחילו את החפירות". דיירת אחרת, שגם היא שהשקיעה כספים בפרויקט שלא התחיל, סיפרה כי "שבועיים שלא הפסקתי לבכות. שמנו את כל הכסף שלנו. אנחנו עם שלושה ילדים ותינוקת, מה עושים מכאן והלאה?".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

כ"ץ נגד משרד הבריאות: סוגר המשק ללא אבחנה – מוביל לחרפת רעב

בשל משבר הקורונה: משרד החינוך ביטל את מבחני המיצ"ב

חשד: מתנדבים ביצעו בדיקות קורונה פיראטיות עבור אלפי שקלים

קרקע שמיועדת לבנייה
קרקע שמיועדת לבנייה | צילום: חדשות 13

כיצד קרה שמשפחות שלמות נשארו בלי הכסף והדירות בפרויקטים של פרי? למעשה, פרי היה רוכש את הקרקעות עבור הפרויקטים שלו באמצעות חברת "פרי אסטרטגיות", אך הצ'קים של לקוחותיו הועברו לחברה אחרת בשם "פרי נדל"ן", שהמגרשים אינם נמצאים בבעלותה. "אנחנו עדים לאיזושהי מערבולת כספית בתוך החברה. כנראה מדובר בפרויקטים וקרקעות שנקנו מעבר למצבת ההון העצמי של החברה", אמר עורך דין שמייצג את הלקוחות.

לחלק מהרוכשים, שלא הבינו מדוע הבניינים לא נבנים, הודיע פרי כי הפרויקט הולך לשנות כיוון. בעקבות לחץ מצד לקוחות החוששים לכספם, חילק פרי ערבויות אישיות מחשבונו הפרטי בסך מיליונים על מנת לשכנע את הרוכשים להפקיד בחברה את הונם. אך כשזה נכשל, הסכים להחזיר להם את הסכום, רק בפריסת תשלומים ארוכה. אולם, גם אז הכסף לא בהכרח הגיע ללקוחות. וצ'קים רבים חזרו לאחר שהחברה ביטלה אותם.

מקבוצת אלדד פרי נמסר בתגובה: "בעקבות קשיים זמניים אליהם נקלעה הקבוצה, ושבעתיים נדחו תשלומים לרוכשים שביקשו לבטל עסקאות, הקבוצה נתנה את הסכמתה להקפאת הליכים ולמינוי נאמנים מטעם בית המשפט. מדוח הנאמנים שהוגש השבוע, עולה בבירור כי יש לקבוצה נכסים בהיקף של מאות מיליוני שקלים, ולכן היא בעלת פוטנציאל גבוה לשיקום ולהמשך פעילות. הנהלת הקבוצה פעלה כחוק ותמשיך לשתף פעולה בהסדרת רישומי הזכויות, השלמת הבנייה בפרויקטים ופירעון החוב לנושים. נכון יעשו חברי הקבוצות אם יתאזרו בסבלנות עד תום ההליך ויאפשרו את תכנית ההבראה, שבסופה כל אחד מהרוכשים יקבל את כספו או דירתו".