ר"ג תפעיל מערך הסעות בשבת; החרדים זועמים: "מהלך מחפיר ומביש"

מועצת העיר אישרה את ההחלטה ברוב של 15 תומכים מול 6 מתנגדים. כרמל שאמה הכהן ברך על ההחלטה: "עם ישראל תלוי קודם כל באחדותו". בכירים ביהדות התורה תקפו: "לא נעבור על כך לסדר היום"

זמן צפייה: 14:10

עיריית רמת גן אישרה הערב (שלישי) הפעלת מערך הסעות למוקדי בילוי בסופי שבוע. ההחלטה אושרה במועצת העיר ברוב של 15 תומכים מול שישה מתנגדים. ראש העירייה, כרמל שאמה הכהן, שנבחר לתפקיד לפני שמונה חודשים ברך על ההחלטה בחשבון הפייסבוק שלו: "התווכחנו ומעתה כולנו אחים אוהבים ומכבדים אחד את השני - עם ישראל תלוי קודם כל באחדותו". שאמה הכהן הוסיף כי "הנהלת העיר תפעל מיד להתקשרות עם המפעיל ותפרסם בהקדם את המסלולים וזמני פעילות".

כתבות נוספות בחדשות 13:

פרץ לגבאי ורוסו: התפטרו מהכנסת – ופנו מקום לבאים אחריכם

נציגי העדה האתיופית ליועמ"ש: "יש בעיה גדולה במח"ש"

בית המשפט קבע: טראמפ לא יוכל לחסום את מבקריו בחשבון הטוויטר

חבר הכנסת יאיר לפיד (כחול לבן) ברך על ההחלטה: "מחזק את עיריית רמת גן. ישראל צריכה להיות חופשית ומכבדת כל אדם באשר הוא, את אורח חייו ומנהגיו". גם במפלגת מרצ העניקו רוח גבית לשאמה-הכהן: לא מדובר בבושה אלא בחופש. ברכות לעיריית רמת גן ומזל טוב לתושביה שסוף סוף יהנו מתחבורה ציבורית בכל ימות השבוע". יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הצטרף אף הוא לברכות וכתב: "אני מברך את עיריית רמת גן על ההחלטה לאפשר תחבורה ציבורית גם בשבת. זה נעשה במינון נכון ובהתחשבות. מקווה שגם עיריות נוספות ילכו בכיוון הזה".

מנגד, כצפוי, ביהדות התורה תקפו את ההחלטה. ראשי המפלגה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים משה גפני, כתבו: "נפל דבר בישראל! לבושתנו ולחרפתנו ביצעה עיריית רמת-גן מהלך מחפיר ומביש לאישור היסעי תחבורה ציבורית בימי שבת וחג, תוך פגיעה בסטטוס קוו הנהוג בכל השנים, ותוך התעלמות מרגשותיהם של רבבות תושבי העיר שומרי מצוות ומסורת ישראל. מדובר בחציית קו אדום של ראש עירייה הפועל ממניעים אנוכיים וחיפוש כותרות, ובכך מכתים את העיר רמת גן בהרס ערכי הדת וקדושת יום השבת. צעד בוטה מעין זה יגרור מחיר פוליטי כבד נגד כרמל שאמה הכהן".

לדבריהם, "יש להצטער על כך כי אמירתו של יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין שיש לתת לראשי הערים להחליט בנושא הפעלת תחבורה ציבורית בשבת - נתנה רוח גבית להחלטה הקשה של עיריית רמת-גן הערב, גם אם יו”ר הכנסת לא התכוון לכך. 'יהדות התורה' מביעה מחאה גדולה נגד ההחלטה המבישה. הסיעה לא תעבור על כך לסדר היום ותפעל בשיתוף אנשי חוק ומשפטנים על מנת למנוע את יישום ההחלטה לפגוע בשבת קודש ובסטטוס קוו".

יעקב ליצמן
יעקב ליצמן | צילום: ועדת הכלכלה

גם חבר הכנסת אורי מקבל תקף את ההחלטה: "ברמת גן במשך כל השנים ידעו לכבד את כלל הציבורים כל ראשי העיר לאור ההיסטוריה כיבדו את רגשות הדת, הפגיעה בשבת היא כפולה עצם קבלת ההחלטה היא פורצת גדר שלא היה כמותו בעיר מאז היווסדה. ראש העיר אשר מתיימר להיקרא איש מסורת בהחלטתו זו מוכן למכור את הערכים היהודיים שלו תמורת קידום אינטרסים אשר נראים בעיניו כרווח פוליטי ואלקטורלי, הניסיון הוכיח כי מהפגיע בשבת קודש אין רווח, פגיעה מכוונת זו בשבת קודש לא תצלח ואנו מוחים על כך".

מקלב הוסיף כי "החלטה זו של ראש העיר מצטרפת לאמירותיו הקשות כנגד הציבור החרדי באחרונה, אם החלטתו זו באה רק בכדי לצייר את העיר כעיר חלוני בכדי למנוע מתושבים חרדים להגיע לעיר הרי שהציבור יגיע בהמוניו, ראש העיר אינו בעל הבית, למרות כל אמירותיו הפוגעניות לא ימנעו מהציבור החרדי לבוא בהמוניו לעיר, חיזוק וביסוס הקהילות החרדיות והתורניות בעיר הם הן התשובה להחלטה זו הערב".