הרבנים הראשיים נפגשו עם ראשי העדה האתיופית: "יש לסיים המחאה"

קייסים מהעדה והרבנים הראשיים לישראל, יצחק יוסף, ודוד לאו, שוחחו על המאמצים המשותפים להביא להרגעת הרוחות. "כואבים את האפליה - יש לפעול בהידברות הדדית תוך מתן כבוד לאחר"

זמן צפייה: 03:52

הירי בסלמון טקה: הרבנים הראשיים לישראל, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, שוחחו היום (חמישי) עם ראשי ומנהיגי העדה האתיופית על המאמצים המשותפים להרגעת הרוחות וסיכמו ביניהם על סיום המחאה. זאת בעקבות מותו של סלמון טקה מירי של שוטר שאינו בתפקיד. בפגישה השתתפו הרב הראשי לעדה האתיופית הרב ראובן וובשת, קייס הקייסים של העדה ברוק טגניה ונציגי רבני הקהילות וקייסים מכל רחבי הארץ.

הרבנים הראשיים אמרו במהלך הפגישה כי אסור להתעלם מהאפליה הקיימת כלפי העדה, וקראו למשטרה לשמור על איפוק במהלך הפעולות למניעת האלימות ולאפשר את קיום המחאה. כמו כן, ציינו כי ברבנות הראשית פועלים בכל עת לפתור את כלל הסוגיות עימן מתמודדים בני העדה האתיופית מתוך הידברות והבנה הדדית. בנוסף, הבטיחו כי יפנו לכלל גורמי האכיפה לנהוג באיפוק ובסובלנות במהלך המחאות ולפעול להקלות כלפי המפגינים אשר השתתפו בהן עד כה.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190704-1500' autoplay='0' credit='' desc='הפגישה בין הרבנים הראשיים לראשי העדה האתיופית' kid='1_lu54hvzv' duration='86'']

לכתבות נוספות בנושא: 

ארדן: "זו לא הייתה מחאה – אלא גל אלימות"

תיעוד מהמחאות: מפגינים השליכו בקבוקי תבערה לעבר תחנת משטרה

סקר: ירידה של 40% בתמיכת הציבור במחאת יוצאי אתיופיה

רבנים הראשים וראשי העדה האתיופית מסכמים על סיום המחאה האלימה
רבנים הראשים וראשי העדה האתיופית מסכמים על סיום המחאה האלימה | צילום: חדשות 13


הרב יצחק יוסף אמר כי "אנחנו קוראים לבני העדה האתיופית לקיים את המחאה בדרכי שלום וקוראים למשטרה לנהוג באיפוק כלפי בני העדה הכואבים את כאבם על האפליה הקיימת כלפי העדה, הרבנים הראשיים והרבנות הראשית עושים הכל בכדי לעזור ולפתור את הבעיות והאפליה כלפי העדה האתיופית.

הרב לאו: "אני מבין את התחושות הקשות של בני העדה בעקבות תחושות האפליה אשר התגברו עם מותו הטרגי של סלמון טקה, לצערנו ישנם צעירים שלוקחים את הכאב למקומות של אלימות נגד אזרחים וכוחות הביטחון דבר זה הוא פסול, אנשים אחים אנחנו והדרך הנכונה לפתור את הבעיות היא בהידברות הדדית תוך מתן כבוד לאחר".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בניחום אבלים, עם אביו של סלמון טקה
השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בניחום אבלים, עם אביו של סלמון טקה | צילום: חדשות 13

אמש הודיעו מארגני המחאה כי נעתרו לבקשת הוריו של סלמון טקה, והחליטו להשעות את קיום ההפגנות עד תום השבעה. החלטה זו הגיע בתום יום שקט יחסית, כאשר מאות בודדות של מפגינים התכנסו במוקדים ברחבי הארץ, והמחאות התקיימו בעוצמה פחותה בהרבה מהמחאה האלימה שאירעה ביום שלישי.

היום הגיע השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, לנחם את משפחתו של סלמון טקה, ואמר: "מה שקרה עם סלמון הוא עצוב וטרגי, ואני מקווה שזה יהיה המקרה האחרון. בשם ממשלת ישראל ובשמי, אני רוצה להביע תנחומים על הכאב שלכם - מיליוני אזרחים במדינה כואבים אתכם. הכאב שלכם ושל סלמון זה הכאב של כולנו - משפחה אחת ועם אחד. כמו כן, ארדן הודה למשפחה על הקריאה למפגינים שלא לנהוג באלימות.

בנוסף, יו"ר העבודה עמיר פרץ הגיע למקום גם הוא ואמר: "כל הקריאות חסרות הסבלנות, ההאשמות והניסיונות לדה לגיטימציה למחאה הזאת - את מי זה מעניין? רוצים למנוע מבני העדה האתיופית את האפשרות להביע את מחאתם, אנחנו נהיה לצדכם בכל רגע". במהלך הדברים, אחד הנוכחים התעמת עם פרץ וטען כי "מדובר בספין פוליטי - האחריות מוטלת גם עליך, גם אתה ישבת בממשלה בזמן שדברים כאלה התרחשו". פרץ השיב כי הוא "מזדהה עם הכאב, אין לי שום בעיה עם האמירות האלה".