תיעוד: מאות משתתפים בחגיגות פורים המוניות ברחובות ירושלים

החוגגים התעלמו מההנחיות ויצאו לרחובות - כשהם לא שומרים על מרחק ולא עוטים מסכות • ביטול התחבורה הציבורית לבירה לא מנע מאנשים מהמגזר החרדי לעלות לי-ם ברגל, ולהשאיר את רכביהם מאחור

זמן צפייה: 03:31

למרות ההגבלות והוראות משרד הבריאות האוסרות על התקהלות - מאות בני אדם השתתפו היום (ראשון) בחגיגות פורים המוניות בירושלים. רוב החוגגים, כפי שעולה מתיעודים שונים, לא עטו מסכות ולא שמרו על מרחק חברתי. לא זו בלבד, אלא שלמרות שהתחבורה הציבורית לעיר הופסקה על מנת למנוע הגעה לבירה - אנשים מהמגזר החרדי צעדו ברגל לירושלים, תוך שהם משאירים את הרכבים שלהם מאחור בצידי הכביש.

המסיבה ההמונית בירושלים, אשר אירעה בשכונת נחלאות, התקיימה כבכל שנה רק שהפעם, כאמור, הדבר נעשה בניגוד גמור להנחיות. ולמרות שהמסיבה נמשכה זמן רב, לא הגיעו פקחים מטעם עיריית ירושלים או משטרת ישראל לעצור את החגיגות. "אלה תמונות קשות", הודה סנ"צ ישראל עיני, ראש מדור מתנדבים באגף התנועה, בריאיון לאלמוג בוקר. "יש כאן חוסר אחריות והתעלמות בוטה מההנחיות ומהחוק".

עם זאת, עיני התעקש כי המשטרה עומלת רבות על מנת שלא נראה מראות כאלו, כאשר רק הלילה "סובבנו עשרות אוטובוסים ופיזרנו מסיבות", כלשונו. "באשר לאירוע הספציפי הזה, יש מפקדים שנמצאים בשטח וצריכים להפעיל שיקול דעת בריא, האם נכון להיכנס וכיצד לבצע זאת. אנחנו כורזים להם ומנהלים איתם שיח בקריאה להתפזר". כאן, קרא עיני לאזרחים לגלות אחריות אישית, וזעם: "הם מתנהלים באופן בוטה ולא אחראי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ארז דריגס מתנצל: "מקווה שהנשים שנפגעו ממני יסלחו לי"

בכירי מערכת החינוך צפויים להודיע: הלימודים יימשכו עד יולי

השרה רגב: נפתח את השמיים לאזרחים כדי לאפשר הצבעה בבחירות

חגיגות פורים ברחובות ירושלים

אמש הובאו בחדשות 13 ציטוטים מפיהם של בכירים במערכת הבריאות, אשר טוענים כי "הגענו למבוי סתום בניהול המגפה". במשרד הבריאות רואים את התמונות מהשטח - גם אלו שהגיעו מתל אביב בסוף השבוע האחרון, ומודים כי אינם יודעים כיצד ניתן להמשיך מכאן. שכן, לסגר רביעי אין היתכנות פוליטית וגם הקריאות החוזרות ונשנות לא להתקהל - לא מתקבלות על ידי הציבור, וחגיגות פורים כהוכחה לכך.