בכירי מערכת החינוך צפויים להודיע: הלימודים יימשכו עד יולי

על פי התוכנית שהממשלה צפויה להציג, הלימודים יוארכו לכל שכבות הגיל עד כיתה י"א, שילמדו חמישה ימים בשבוע במשך חמש שעות ביום. גורמים במערכת הבריאות: לא עדכנו אותנו בפרטי התוכנית

בית ספר בשעת מבחן
בית ספר בשעת מבחן | צילום: רויטרס

בכירי מערכת החינוך צפויים להודיע היום (ראשון) כי פעילות בתי הספר ומוסדות החינוך השונים תמשיך עד סוף חודש יולי בכל שכבות הגיל. בתוך כך, גורמים במשרד הבריאות מסרו לחדשות 13: "לא עדכנו אותנו בפרטים שיוצגו הערב במסיבת העיתונאים על מערכת החינוך".

על פי התוכנית שתציג הממשלה, הלימודים יוארכו לכל שכבות הגיל עד כיתה י"א, שילמדו חמישה ימים בשבוע במשך חמש שעות ביום, כאשר הדגש העיקרי יהיה על לימודי השפה האנגלית, ולימודי מתמטיקה ומדעים. כמו כן, בכיתות א', ב' ובגנים יהיה גם צהרון.

נוסף על כך, המורים לא יחוייבו ללמד עוד חודש, אלא רק מורים שמעוניינים בכך תמורת תשלום נוסף. השאר יהיו תומכי הוראה. על פי הערכות במערכות החינוך, לא תהיה היענות גדולה מצד המורים ללמד ביולי בתשלום נוסף.

בית ספר יסודי בימי קורונה
בית ספר יסודי בימי קורונה | צילום: רויטרס

יו"ר ארגון המורים רן ארז מסר: "כפי שסוכם בין ארגון המורים לשר החינוך - בחינוך העל יסודי שנת הלימודים תסתיים כסדרה בתאריך 20.6. במקומות שבהם יהיו פערים, יוכלו מורים החפצים בכך להשלים את הפערים, תמורת שכר מלא. מורי העל יסודי מלמדים לכל אורך משבר הקורונה ללא הפסקה, ורק מורים המעוניינים בכך יוכלו ללמד בכפוף להסכמתם, במהלך חודש יולי, בתשלום שכר מלא. אין המדובר בחובה גורפת או בהארכה של שנת הלימודים".

ברקע ההודעה הצפויה של הממשלה, יש לציין כי בשבוע שעבר הגישה הנהגת ההורים הארצית עתירה לבית המשפט העליון נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וממשלת ישראל, ודרשה להורות להם להפעיל באופן מיידי את מוסדות החינוך בלימודים פרונטאליים עבור תלמידי כיתות ז' עד י'.

חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים
חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

בעתירה טענו ההורים כי "הממשלה ממשיכה את הפגיעה האנושה שנגרמה וממשיכה להיגרם לתלמידים אלו בכל תחומי החיים, הבריאותיים, הנפשיים, החינוכיים, החברתיים ועוד - פגיעה אודותיה מתריעים גורמי המקצוע המובילים בישראל".

עוד נכתב בעתירה כי "מקבלי ההחלטות עצמם ובראשם שר החינוך סברו שנכון לפתוח את בתי הספר גם עבור תלמידי ז'-י' אך לבסוף התקבלה החלטה שלא על סמך מסד עובדתי ראוי, בשרירותיות, ללא שקילת מלוא העובדות, בחוסר סבירות ותוך פגיעה חמורה ולא מידתית בזכויות יסוד. אין כל צידוק מדעי, אפידמיולוגי, רפואי או אחר שיכול להצדיק את המשך הפגיעה בילדים אלו, אשר הופקרו לגמרי במהלך ניהול המשבר".

"הנזקים המצטברים אצל דור העתיד של המדינה אינם נלקחים בחשבון בעת קבלת ההחלטות, אינם נשקלים ואף חמור מכך - הנתונים אודות נזקים והשלכות הרות גורל אלו לא נאספו ולא נותחו מעולם על ידי משרדי הממשלה לצורך ביסוס החלטות בעניין פתיחת או סגירת מערכת החינוך, בין אם בצורה מדורגת ובין אם בכלל".