"התחמם והכה מלצרית": נעצר חשוד מרכזי בתקיפה ב"בית הפנקייק"

בעקבות תיעוד האלימות, המשטרה עצרה אדם בחשד שהכה בכיסא את העובדים במסעדה. לפי החשד, הקטטה התלקחה לאחר שהתוקף סירב לחכות בתור. בעלי המסעדה: "זרק כלי שתייה לכלבים על אחראי המשמרת"

זמן צפייה: 03:56

גל האלימות: המשטרה עצרה היום (ראשון) חשוד מרכזי בתקיפה שהתרחשה אמש במסעדת "בית הפנקייק" בנתניה. זאת, לאחר שפורסם תיעוד שבו נראה אדם מכה מלצרית במסעדה, ותוקף את אחראי המשמרת בעזרת אחד מהכיסאות במקום. לפי החשד, הוויכוח התלקח לאחר שהתוקף ביקש מהמלצרית במקום שתנקה את השולחן שעליו התיישב ללא הוראת המארחת - דבר שככל הנראה עורר את זעמו והניע אותו לתקוף את עובדי המסעדה.

מנחם ולרשטיין, הבעלים של "בית הפנקייק", סיפר ל"הכל כלול" אודות המקרה האלים: "בשעות הערב, לקראת 20:00, המסעדה הייתה די מלאה - ושני לקוחות התיישבו ליד שולחן מלוכלך. מלצרית אחת ניגשה אליהם, וביקשה לא לשבת לבד, לעבור קודם דרך המארחת". לדבריו, "אחד העובדים דיווח שהריח אלכוהול מפי אחד מהגברים. אותו גבר פנה למארחת - שביקשה ממנו לחכות עוד כמה דקות".

כתבות נוספות בחדשות 13:

איראן תודיע מחר על צמצום נוסף של מחויבויותיה להסכם הגרעין

"הימין החילוני": רון קובי הקים מפלגה ויתמודד בבחירות הקרובות

נתניהו בישיבת ממשלה בגולן: "גאים להקים יישוב ע"ש טראמפ" • חי

מנחם ולרשטיין, בעלי מסעדת ''בית הפנקייק'' בית ינאי
מנחם ולרשטיין, בעלי מסעדת ''בית הפנקייק'' בית ינאי | צילום: חדשות 13

ולרשטיין מסביר מה גרם לעימות: "אותו אדם כנראה קצת התחמם – ואז נתן מכה למלצרית, ניבל את הפה, והתחיל קרב כשמישהו ניגש אליו. התוקף לקח כלי שתייה לכלבים שיש במסעדה וזרק על העובד - חבט חמש או שש פעמים במלצר. בהמשך הוא גם זרק כיסא על אחראי המשמרת – שהתגונן מהמכה עם כיסא וניסה להרחיק אותו".

[brightcove_iframe video_id='programs-yaakov-eilon-20190616-1923' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם אחראית המשמרת במסעדת "בית הפנקייק"' kid='1_voqi0bbx' duration='159'']

בעלי המסעדה, הסביר כי הוא מרוצה מהתנהלות העובדים בתקרית החריגה: "המשטרה הגיעה אחרי עשרים דקות. המלצרים נהגו לפי ההוראות וניסו לבלום את האנשים". לדבריו, "מעולם לא קרה לי שלקוח הכה איש צוות. המשטרה הייתה איתי בקשר, לקחה העתקים מהמצלמות ועדויות - לא אמרו לי שהוא נעצר". עוד אמר ולרשטיין, כי "המסעדה התרוקנה תוך עשר דקות והערב המשיך כרגיל. אני מקווה שתהיה קצת יותר סבלנות וסובלנות לעם ישראל".

בתוך כך, לפני כשבוע פורסם סרטון המתעד קטטה רבת משתתפים שפרצה בפארק המים "ימית 2000" שבחולון, בו ניתן לראות כיצד המתפרעים משליכים כיסאות פלסטיק זה לעבר זה - וכן על המאבטחים במקום, שניסו להשליט סדר בתגרה. בהמשך אותו אירוע נעצר נער בן 17 מירושלים, והמשטרה פתחה בחקירה.