איראן תודיע מחר על צמצום נוסף של מחויבויותיה להסכם הגרעין

סוכנות הידיעות תסנים דיווחה כי טהראן תמשיך בהפחתת ההתחייבות שלה להסכם. זאת, על רקע המועד הקרב של פקיעת האולטימטום, לאחריו, לטענתה, תגביר המדינה את קצב העשרת האורניום ביתר שאת

זמן צפייה: 00:21

איראן הודיעה היום (ראשון) כי תכריז מחר על צעדים נוספים שמהווים צמצום של התחייבויותיה להסכם הגרעין, שממנו פרשה ארה"ב בשנה שעברה - כך דווח בסוכנות הידיעות תסנים. זאת, ברקע המועד הקרב של פקיעת האולטימטום שהציבה טהראן לחמש המעצמות שנותרו בהסכם הגרעין.

עוד בחדשות 13:

רה"מ על האצת העשרת האורניום: לא נאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני

הסוכנות לאנרגיה אטומית: "איראן הגבירה את קצב העשרת האורניום"

איראן מאשימה את אירופה: "נכשלה בהצלת הסכם הגרעין"

חמינאי ורוחאני
חמינאי ורוחאני | צילום: רויטרס

לפני כשבוע אמר מזכ"ל הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית, יוקיה אמאנו, כי איראן הגבירה את קצב העשרת האורניום שלה, אך סירב לפרט אם מדובר בהפרת המגבלות של הסכם הגרעין. בכך, הרפובליקה האסלאמית קיימה את האיום שלה כי אכן תעשה זאת.

בתוך כך, שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, אמר מוקדם יותר במסיבת עיתונאים משותפת עם הייקו מאס, שר החוץ הגרמני, המבקר בטהראן, כי "נתניהו מאיים על איראן בהשמדה, לא ייתכן שמישהו יאיים על עמנו ללא תגובה".

טכנאי בודק שסתומים במתקן אורניום בכור הגרעיני באיראן. לטכנאי הסורי הייתה אזרחות איראנית
טכנאי בודק שסתומים במתקן אורניום בכור הגרעיני באיראן. לטכנאי הסורי הייתה אזרחות איראנית | צילום: רויטרס

מוקדם יותר באותו יום הצהירה איראן כי מדינות אירופה נכשלו בהצלת הסכם הגרעין. לטענתה, המדינות שנותרו חתומות על ההסכם לאחר פרישת ארה"ב ממנו אשתקד - גרמניה, צרפת, בריטניה וגרמניה, לא עושות די כדי לשמר את ההסכם. "עד כה, לא ראינו צעדים פרקטיים וישימים מכיוון מדינות אירופה שיבטיחו את האינטרסים האיראנים", אמר הבוקר דובר משרד החוץ האיראני עבאס מוסאבי, והוסיף כי "טהראן לא תדון בשום עניין נוסף חוץ מהסכם הגרעין".