"זקוקים להשראה של החג": מנהיגי העולם בברכה לפסח

נשיאים וראשי ממשלה מרחבי העולם בירכו את היהודים שחוגגים את חג החירות - ולא שכחו להתייחס גם לאלו שנאלצים לציינו בצל ההגבלות. "המסר של החג הוא כלל עולמי - להפוך את זכרון הכאב למטרה"

זמן צפייה: 00:29

מנהיגים ברחבי העולם בירכו את מיליוני היהודים שכבר החלו היום (שבת) את סעודת ליל הסדר, זאת השנה השנייה בצל מגפת הקורונה וההגבלות.

הראשונים לברך היו נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ורעייתו ד"ר ג'יל ביידן, שפרסמו סרטון בטוויטר בו איחלו חג שמח: "משפחות יהודיות רבות מציינות את המסורת של חג הפסח עם לב כבד, אך עם תקווה לעתיד לבוא", אמר הנשיא והוסיף: "בעודנו מנסים לבנות מחדש בזמנים קשים כמו אלו, אנו זקוקים להשראה של חג הפסח יותר מאי פעם".

הנשיא האמריקני ג'ו ביידן ואשתו ג'יל מברכים לרגל חג הפסח
הנשיא האמריקני ג'ו ביידן ואשתו ג'יל מברכים לרגל חג הפסח | צילום: צילום מסך

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרסום ראשון: תושב מזרח י-ם נעצר בחשד לתקיפת השף שלום קדוש

סביבת בנט: אם הוא לא יהיה ר"מ ראשון – הוא יישאר עם נתניהו

יוצאים לחירות: המוני ישראלים חוגגים את פסח ברקע דעיכת המגפה

בהמשך לדבריו, רעייתו ג'יל הוסיפה: "חג הפסח הוא סיפור של אמונה: כי גם בזמנים של דיכוי, ימים טובים צפויים לבוא". עוד הוספיה לומר הגברת הראשונה: "החג הזה הוא יהודי, אך המסר שלו הוא כלל עולמי. אם למדנו דבר מה מההגדה של פסח, היא שהמשימה שלנו אינה להשליך את הזכרונות הכואבים, אלא להפוך את הכאב למטרה. בשם המשפחה שלנו, חג שמח!".

קריאת הגדה של פסח
קריאת הגדה של פסח | צילום: אימג' בנק / Getty Images

גם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, בירך באמצעות סרטון בו אמר: "לצערנו זו השנה השנייה ברציפות בה משפחות וחברים אינם יכולים להתאסף בהמוניהם כפי שהיו נוהגים לעשות. למרות זאת, הקהילה היהודית שלנו ידועה בכוחה ובעמידותה, ולא תרשה לנגיף הקורונה לעצור את מסורת רבת השנים לחגוג את חג פסח, כפי שעשו זאת אבותיהם תחת תנאים קשים ביותר במשך אלפי שנים".

סבסטיאן קורץ, קנצלר אוסטריה, בירך את היהודים ברחבי העולם וכתב בחשבונו בטוויטר: "גם השנה חג הפסח לא יוכל להתקיים כרגיל עבור יהודים רבים. עם זאת, אני מאחל לקהילה היהודית באוסטריה ולשאר הקהילות ברחבי העולם את החג הכי טוב שאפשר. המשיכו להיות בריאים".

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי ברך וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אוקראינה היא מדינה רב לאומית. כל לאום מוסיף את המסורת שלו לתרבות המשותפת שלנו, מה שהופך אותה למעניינת ומגוונת. השבת חל חג הפסח אשר מסמל את החירות, וברצוני לברך את כל העם היהודי ולאחל לכולם שגשוג ושלום".