סביבת בנט: אם הוא לא יהיה ר"מ ראשון - הוא יישאר עם נתניהו

מקורבים ליו"ר ימינה טוענים כי יו"ר יש עתיד מנסה להעבירו לגוש השינוי ואף לוותר על ראשות הממשלה. גורם בכיר בגוש להחלפת נתניהו: "אם לפיד יוותר על האגו - תהיה ממשלה"

זמן צפייה: 05:51

בסביבת יו"ר ימינה נפתלי בנט הסבירו הערב (שישי) לחדשות 13 כי יש הרבה מתח בינו לבין יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. לטענתם, לפיד מנסה לכפות על בנט לעבור לגוש השינוי, ואף לוותר על ראשות הממשלה, בעוד שאין הידברות משמעותית בין השניים. עם זאת, מקורביו של יו"ר ימינה הבהירו כי בלי להיות ראש ממשלה ראשון - הוא לא יעזוב את גוש התומכים בנתניהו.

גורם בכיר בגוש להחלפת נתניהו אמר היום כי "אם לפיד יוותר על האגו ובנט יקבל את ההחלטה העקרונית שהוא לא עם נתניהו - תהיה ממשלה". עם זאת, לפיד לא מתכוון בשלב זה לתת לאיש את האפשרות להרכיב ממשלה - הוא רוצה להיות הראשון שיגיע לנשיא עם מספר רב של ממליצים. בסביבתו מודעים לכך שהמספרים מסובכים, אבל לא מתכוונים לוותר.

יו''ר ימינה נפתלי בנט
יו''ר ימינה נפתלי בנט | צילום: חדשות 13

בתוך כך, המגעים הפוליטיים חושפים פערים גדולים בגוש להחלפת נתניהו, בעוד שלפיד פועל לקבל את המנדט לאחר הפסח, אין תיאום בינו לבין בנט בנוגע לחוקי נתניהו ולהחלפת יו"ר הכנסת. בנט מעוניין למנות את איילת שקד או מתן כהנא, בעוד שלפיד דבק במאיר כהן.

מוקדם יותר היום נועד לפיד עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדו ליברמן ו"דנו על האפשרויות להקמת ממשלה", לשון ההודעה. השניים, כך נמסר, "קבעו לדבר בקרוב שוב". במקביל, ימינה הודיעה כי בנט קיים ביומיים האחרונים סבב שיחות ראשוני עם ראשי מפלגות משני הגושים. "בנט הדגיש את הצורך לפעול בצורה אחראית כדי לחלץ את ישראל מהכאוס ולהחזיר במהירות האפשרית את המדינה לתיפקוד תקין", נכתב בהודעת המפלגה.

יאיר לפיד
יאיר לפיד

אתמול, עם ההכרזה על תוצאות הבחירות הסופיות, נודע סופית כי לגוש נתניהו יש רק 59 מנדטים, גם אם מפלגת ימינה תתמוך בו לראשות הממשלה. מנגד, לגוש להחלפתו יש 61 מנדטים, אם הם מצליחים להשיג את תמיכת רע"ם בהסכמת תקווה חדשה וישראל ביתנו.