שבוע אחרי האסון: נסגר אגם זיקים שבו טבע למוות מיכאל בן זיקרי

המועצה האזורית חוף אשקלון גידרה וסגרה למבקרים את האגם שבו טבע למוות תושב אשדוד, כשהציל 4 בני משפחה. זאת לאחר הביקורת על כך שמבקרים רחצו בו חרף מסוכנותו

זמן צפייה: 00:20

המועצה האזורית חוף אשקלון גידרה וסגרה היום (חמישי) את אגם זיקים, שבו טבע למוות לפני כשבוע מיכאל בן זיקרי, כשהציל ארבעה בני משפחה מטביעה. זאת, לאחר הביקורת שנמתחה על כך שמבקרים מתרחצים בו למרות הסיכון.

כאמור, למרות האסון, הרוחצים המשיכו להיכנס לאגם המסוכן לרחצה. ממועצת חוף אשקלון נמסר בתגובה: "לצערנו אירע מקרה טביעה באגם הסמוך לחוף זיקים, אגם אשר הרחצה בו אסורה. במקום מוצב שילוט האוסר בפירוש את הכניסה לאגם ומתריע בפני הסכנה הטמונה בכך".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מחאת העובדות הסוציאליות: "לא נטפל במקרי חירום בערים האדומות"

עוקץ הטלגרם: אישום נגד תושב חיפה שהפיץ תמונות מיניות של נשים

אלפי מדוזות וצב ים: האורחים שהפתיעו את עובדי תחנת הכוח • צפו

אגם זיקים מגודר אחרי הטביעה של מיכאל בן זיקרי | צילום: חדשות 13

בסוף השבוע שעבר פורסם כי גופתו של בן זיקרי, תושב אשדוד בן 45, הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר לבדיקת נסיבות הטביעה, זאת לבקשת בני משפחתו. הארבעה שאותם הציל, קרובי משפחה תושבי המועצה המקומית חורה, בהם אישה כבת 40, נערה בת 14, ילד בן עשר וילדה בת שבע חולצו במצב קל. לאחר שמיכאל בן זיקרי לא יצא מן המים, הגיעו כוחות גדולים במטרה לאתרו, וכאמור הוא אותר ללא רוח חיים.

אביהם של הילדים שחולצו נפגש עם בני המשפחה של בן זיקרי והודה להם. האב שחזר בפני בני המשפחה את ההתרחשויות, ואמר כי "הוא נכנס פנימה, חיפש ולא מצא. גם אני נכנסתי, צללתי למטה, ולא מצאתי. הוא עוד פעם ניסה, הוא נכנס שלוש-ארבע פעמים ואמר לי 'אני לא מוצא אותם'. הוא יצא עם הילדה, הרים אותה, אני לקחתי אותה ממנו ועשינו לה החייאה". האב סיכם: "לא כל בן אדם יכול לעשות דבר כזה".

לפני כן אשתו של בן זיקרי, חלי, שחזרה לראשונה את רגעי האימה אתמול. "הוא נכנס למים ב-15:00 ויצא ב-17:30", סיפרה, "ניסיתי לחזור למים ולהציל אותו, אבל המשטרה תפסה אותי ולא נתנה לי. ידעתי בדיוק איפה הוא נמצא".