אביו של החרדי בעל המוגבלויות שעוכב בי-ם: "הוא כבוי ומושפל"

ברוך רוזנברג, שבנו ינקי תועד בשבוע שעבר נעצר כששוטרים מפעילים כלפיו כוח מופרז, אמר בריאיון ל"העולם הבוקר": "בני אמר לי - 'אבא, קיבלתי את המכה של החיים'"

זמן צפייה: 06:47

ינקי רוזנברג, נער חרדי בעל מוגבלויות, נעצר ביום רביעי בשכונת מקור ברוך בירושלים באופן חריג, כשבסרטון שהופץ יום לאחר מכן ניתן לראות שהשוטרים הפעילו כלפיו כוח מופרז. אביו, ברוך רוזנברג, אמר הבוקר (ראשון) כי בעקבות האירוע "ינקי הוא אדם אחר. הוא כבוי, פגוע ומושפל - זה לא יאומן. אנחנו מכירים אותו כאדם שמח ומאושר שמתמודד. הוא אמר לי 'אבא, קיבלתי את המכה של החיים'". את הדברים אמר בריאיון לתוכנית "העולם הבוקר".

"כבר יודעים שיש מספר סרטונים. בימים הראשונים לא היינו מסוגלים לראות אותם", המשיך רוזנברג. "אתמול קיבלתי החלטה שאני חייב לראות. היות ואין לנו את המידה הזאת אין לי גישה לזה, אז עדיין לא ראיתי. אני ניזון מאנשים שראו - ואנחנו מזועזעים".

הבן השני שלי אמר לי 'אבא, אני מכיר את ינקי, הוא נשמה טובה והוא באמת לא עשה כלום - לא רק כי אני מכיר אותו, כי רואים'. גם בסרטון רואים על ינקי שהוא ילד מיוחד לפי ההתנהלות שלו. אנשים צעקו מסביב - 'תעזבו אותו הוא ילד מיוחד', גם ינקי צעק - 'אני מיוחד', הוא משתמש בזה ממש כשהוא במצוקה, למרות שהוא לא ואהב את זה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מדמם, צועק - מתנגד: נער בעל מוגבלות נעצר בכוח בי-ם • תיעוד

רכבים מפוחמים ובתים שנחרבו: הנזק הכבד לאחר השריפה • תיעוד

אש בוערת בבתים וגינות מפויחות: תיעוד בלעדי של השריפה בהראל

ברוך רוזנברג
ברוך רוזנברג | צילום: החדשות 13

באשר לשאלה אם ייתכן שהשוטרים הפעילו כוח מופרז בתום לב, ולא הצליחו להבין כי מדובר באדם עם מוגבלויות, השיב רוזנברג: "היום ברור שאין מקום לשאלה הזו, כי הדברים מדברים בעד עצמם. כל מי שצפה בסרטון מבין שלא היה שם מצב לא ברור. הזעקה שאנו זועקים היא מה היה שם? מה הביא את ינקי למצב שאוזקים ומכים אותו - הוא לא עשה כלום".

כאמור, ינקי רוזנברג, נעצר תוך שהשוטרים מפעילים כלפיו אלימות קשה, לאחר שנטען כי הנער תקף שוטרת בעקבות מחאה שהתקיימה נגד ביטול מדורות ל"ג בעומר באזור. בתיעוד שצולם על ידי אחד המפגינים, נראה הנער, כשהוא פצוע בפניו, צועק ומתנגד למעצר כשברקע המוחים מנסים להסביר לשוטרים את מצבו הרפואי. בסוף התיעוד אחד המפגינים אף התעמת עם השוטרת וטען בפניה שהיא זו שהתחילה את התגרה.

מעצר הנער החרדי בי-ם
מעצר הנער החרדי בי-ם | צילום: חדשות 13

מפרטי האירוע עלה כי במהלך המחאה כמה נערים גידפו את השוטרת שהייתה בלבוש אזרחי. לטענתה, הנער שנעצר דחף אותה והיא בתגובה הזעיקה את המשטרה שהחליטה לעצור אותו. לאחר שהתברר כי הוא סובל ממוגבלות ושוהה בהוסטל לבעלי צרכים מיוחדים, הוא שוחרר ממעצר בסיוע של מנהל המוסד.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לאירוע: "מתחקור היארוע עולה שבמהלך פעילות המשטרה לאכיפה של הקמת מדורות בטחים אסורים בשכונת מקור ברוך בירושלים, תקף הצעיר את אחת השוטרות. בזמן המעצר החשוד התנגד, התפרע ונפצע בפניו. מיד לאחר מכן, ועם בירור מוגבלותו, החליט קצין המשטרה שנכח בשטח על שחרורו לאלתר והוא טופל במקום על ידי מד"א. יחד עם זאת, נסיבות האירוע נבדקות ויתוחקרו במלואן".