תגלית נדירה בי-ם: שרידי מבנה של בית המלוכה שהשקיף על עיר דוד

בחפירה ארכיאולוגית שנערכה בארמון הנציב התגלו אבנים מעוטרות שקישטו בית מפואר, המתוארך לתקופת סוף ימי בית המקדש ה-1, וכן שרידים של חלון מקושט. "עוד לא נתגלו בארץ שרידים באיכות כזאת"

זמן צפייה: 02:51

ממצאים מיוחדים ביופיים נמצאו באתר חפירות ארכיאולוגי בטיילת ארמון הנציב בירושלים - כך חשפה היום (חמישי) רשות העתיקות. לפני מספר חודשים נערכה חפירה ארכיאולוגית באזור, ובמסגרתה נתגלו אבנים מעוטרות שקישטו חצר או פטיו בבית מפואר, שסגנון הבנייה בו והפאר מעידים כי הוא עשוי להשתייך לבית המלוכה. המבנה שנתגלה מתוארך לימי סוף בית ראשון, המאה ה-7 לפני הספירה.

יעקב ביליג, מנהל החפירה מטעם רשות העתיקות אמר כי "נדיר ביותר לגלות אתר שהיה שייך למלך או לאחד מחשובי השלטון בירושלים". כנראה מדובר בתקופה שבין המלך חזקיהו, לאחר המצור של סנחריב, ולפני החורבן של הבבלים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

זינוק נוסף בתחלואה: יותר מ-3,000 נדבקים בקורונה ביממה

צבא סוריה: חיל האוויר הישראלי תקף מטרות בשדה התעופה T4

ירי, אלימות והזנחה: המציאות הבלתי אפשרית של ילדי מזרח י-ם

אבנים מעוטרות שנתגלו בחפירה ארכיאולוגית בארמון הנציב בירושלים
אבנים מעוטרות שנתגלו בחפירה ארכיאולוגית בארמון הנציב בירושלים | צילום: רשות העתיקות

כפי שניתן לראות בתיעוד, שתי האבנים המעוטרות ככל הנראה ניצבו על עמודים ועיטרו מרפסת ראווה. בנוסף להן, באתר החפירות נמצאו גם חלק ממעקה של חלון, רגל ועמודון המעיד על מלאכת מחשבת של קישוט, וממנו ניתן היה להשקיף על ירושלים והר הבית.

מומחים העוסקים בתקופת מלכי יהודה, אמרו כי "עד היום לא נתגלו בארץ ממצאים באיכות אומנותית ובמצב השתמרות מדהים שכזה".

האבנים המעוטרות באתר החפירה בירושלים
האבנים המעוטרות באתר החפירה בירושלים | צילום: רשות העתיקות

"הכותרת המפוארת שנתגלתה מופיעה על צדו האחורי של מטבע חמישה שקלים, והיא נבחרה בגלל יופייה וייחודה כמאפיין של ארץ ישראל החדשה", אמר ביליג, והוסיף כל לאחר התגלית לא ישן יומיים מרוב התרגשות.