אפליה בחסות המדינה: הלמ"ס לא אוספת נתונים על הקהילה הגאה

על אף שהאוצר קבע כי על הלמ"ס לאסוף נתונים על הקהילה, היא סירבה בטענה כי זה עלול לפגוע ברגשות חלק מהסוקרים והנשאלים, בעיקר ערבים וחרדים. "לא ייתכן שהלשכה מתעלמת במכוון מציבור עצום"

זמן צפייה: 01:48

אפליה בחסות המדינה: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מסרבת לאסוף נתונים על קהילת הלהט"ב בישראל, בנימוק כי פעולה זו עשויה לפגוע ברגשות האוכלוסייה וברגשותיהם של סוקרי הלמ"ס - כך פורסם לראשונה הערב (ראשון) בחדשות 13.

על אף שמשרד האוצר קבע בשנת 2016 כי על הלמ"ס לאסוף את הנתונים, וזאת במטרה להבין את מאפייניה וצרכיה של הקהילה, ולמרות שחלפו מאז חמש שנים - היא עדיין מסרבת לעשות זאת. בעקבות כך, קואליציית ארגוני הקהילה הגאה המונה 16 ארגונים שונים, באמצעות חברת הכנסת מיכל שיר, פנתה ללשכה כדי להבין מה הסיבה לסירוב.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרופ' אש: "נמליץ לסגור את כל מערכת החינוך – גם במגזר החרדי"

השר דודי אמסלם על סער ואלקין: "מונעים מיצר נקמנות עצום"

ממונה הקורונה במגזר החרדי: לחץ פוליטי משפיע על חוסר האכיפה

אור קשת, מנהל קשרי ממשל באגודה למען קהילת הלהט''ב
אור קשת, מנהל קשרי ממשל באגודה למען קהילת הלהט''ב | צילום: חדשות 13

בדוח מרכז המידע והמחקר של הכנסת נכתב: "הלמ"ס הביעה חשש ששאלה על נטייה מינית תיצור אנטגוניזם בקרב אוכלוסייה מסוימת - דברים שיקשו על העבודה השוטפת של הלשכה. כמו כן, שאלה זו עשויה לפגוע ברגשות סוקרי הלמ"ס ובפרט בני החברה החרדית והערבית, ובכך לפגוע ביכולת לקיים סקרים בתוך אותן חברות".

עם זאת, יש לציין כי הלמ"ס מבצעת סקרים על עבירות מין בתוך המשפחה בקהילות שצוינו, אך כאמור נושא הלהט"ב נשאר מחוץ לתחום השאלות של הסוקרים.

מחאת הלהטב בתל אביב
מחאת הלהטב בתל אביב | צילום: חדשות עשר, ארכיון

בתגובה לכך, אור קשת, מנהל קשרי ממשל באגודה למען קהילת הלהט"ב אמר: "לא ייתכן שהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מתעלמת באופן מכוון מציבור עצום, ממאות אלפי להט"ב, ממשפחות גאות, בתירוץ שערורייתי של 'פגיעה ברגשות הסוקרים'. המידע עלינו הוא מידע חשוב ורלוונטי כדי להבין מה הם הצרכים שלנו, את הבעיות ואת הקשיים שלנו. ואם עשרות מדינות בעולם הצליחו לעשות את זה, אז גם הלמ"ס יכולה וזאת הציפייה שלנו ממנה".

מהלמ"ס נמסר בתגובה: "מדובר בבעיה הקיימת בכל העולם. נשמח להיפגש עם נציגי ארגוני הקהילה הגאה ולדון בסעיפים המוצעים כמו הפקת נתונים בנושא זהות ומגדר, ושאלות בנושא נטייה מינית".