דיווח: חמושים פוצצו צינור גז בין ישראל למצרים בצפון סיני

על פי הדיווח באל-ג'זירה, מדובר באחד הצינורות היבשתיים שנמצאים במצרים, ויוצאים מהצינור המרכזי. האחריות לתחזוקה שלו באזור נמצאת באחריות קהיר. שותפות לווייתן: "הזרמת הגז נמשכת כסדרה"

זמן צפייה: 00:24

רשת אל-ג'זירה מדווחת הערב (ראשון) כי חמושים אלמונים פוצצו צינור המוביל גז בין ישראל למצרים, באזור צפון סיני. הצינור היבשתי שנפגע אינו בבעלות "דלק קידוחים" אלא שייך לחברה מצרית בשם Egas, לכן השליטה והאחריות לתחזוקה שלו בידי המצרים. מחברת לווייתן נמסר: "לא אירעה פגיעה במערכת הולכת הגז המחברת בין ישראל למצרים. הזרמת הגז מלוויתן למצרים נמשכת כסדרה".

לפני כשלושה שבועות פרסמו שרי האנרגיה של ישראל ומצרים הודעה משותפת שבה הודיעו על התחלת הזרמתו של גז טבעי מישראל למצרים במסגרת הסכם "דולפינוס" שנחתם בפברואר 2018. לטענת הצדדים, מהלך זה יאפשר לישראל גם לייצא חלק מהגז הטבעי שלה לאירופה באמצעות מתקני הנזלת הגז במצרים, ויקדם את מעמדה של מצרים כשוק גז אזורי.

אסדת הגז ''לווייתן'' מול חוף דור
אסדת הגז ''לווייתן'' מול חוף דור | צילום: חברת דלק

שרי האנרגיה, טארק אל מולא ויובל שטייניץ, יציגו את ההתקדמות שהושגה במהלך כינוס של פורום הגז המזרח-תיכוני שיתקיים היום בקהיר. במהלך הכינוס צפויים שרי האנרגיה של ישראל, מצרים, איטליה, יוון, קפריסין, ירדן והרש"פ לאשר את הפיכתו של הפורום לארגון אזורי. יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים, אמר כי "ביום היסטורי כזה, שמעמיק ומחזק את הקשר האסטרטגי בין ישראל למצרים, ראוי לברך שהחיינו וקיימנו. נמשיך להיות מחוייבים לפיתוח משק האנרגיה הישראלי בהתאם לעקרונות שנקבעו במתווה הגז".

השר שטייניץ בירך ואמר כי "ישראל, לראשונה בתולדותיה, הופכת ליצואנית אנרגיה - זהו שיתוף-הפעולה הכלכלי המשמעותי ביותר מאז נחתם הסכם השלום בין המדינות".

עוד הוסיף כי "מהפכת הגז הטבעי הופכת אותנו למעצמת אנרגיה ותאפשר לנו, לא רק הכנסות עצומות למדינה, אלא גם הפחתה דרמטית בזיהום אוויר". בחודש שעבר חתם השר שטייניץ על האישורים הנדרשים לשם המהלך, לאחר אישור רשות התחרות ושאר האישורים הנלווים, ולאחר שהושלמו כל ההליכים המקצועיים לבחינת הנושא.