חשד: כדורגלן זר ממ.ס אשדוד התהפך עם רכבו כשנהג בשיכרות

השחקן, אזרח צרפת, עשה תאונת דרכים בצומת גן יבנה שבדרום, ועוכב לחקירה לאחר שבדיקת ינשוף גילתה כי בדמו היו 334 מק"ג של אלכוהול - מעל לכמות המותרת לנהיגה

התהפכות רכב בצומת גן יבנה
התהפכות רכב בצומת גן יבנה | צילום: אשדודנט

שחקן כדורגל מקבוצת מ.ס אשדוד בליגת העל, עוכב הבוקר (שלישי) לחקירה בחשד כי נהג תחת השפעת אלכוהול, לאחר שהתהפך עם רכבו בצומת גן יבנה. בבדיקת ינשוף שנערכה לשחקן, אזרח זר מצרפת, נמצא כי בדמו אלכוהול בכמות 334 מ"ג לליטר אוויר נשוף. הנהג עוכב לחקירה ביחידת הבוחנים והרכב פונה מהכביש. צוות רפואי של מד"א הוזמן למקום, אך הנהג ששהה ברכב לבדו לא נזקק לטיפול רפואי. במהלך חקירתו אמר כי נרדם על ההגה.

ממועדון ספורט אשדוד נמסר בתגובה: ״קיבלנו את ההודעה על התאונה ולפני הכל אנו שמחים כי לא היו נפגעים בארוע. בשלב זה אנו עדיין למדים את פרטי המקרה ונעדכן ככל שיהיו התפתחויות״.

זהו אינו הכדורגלן הראשון בליגת העל שמסתבך בעבירות תנועה לכאורה. שחקן הפועל חיפה, גבריאל תאמאש, נעצר לפני כחודש לאחר שנהג במהירות מופרזת בזמן שלפי החשד היה שתוי. השחקן הרומני נמצא בימים אלה במעצר בית.

מקרה מתוקשר הרבה יותר היה דריסתו למוות של הנער ארי נשר. חודש אוקטובר הוגש כתב אישום בגין הפקרה, נהיגה תחת שכרות, שיבוש הליכי משפט ומהירות מופרזת נגד יצחק אספה, שחקן הכדורגל שדרס למוות את הנער בתל אביב. האישום לא כולל הריגה או גרימת מוות ברשלנות.

עוד בחדשות 13:

תאונה קטלנית ליד ראשל"צ: נהרג רוכב אופנוע בן 23

בן שלוש נהרג מפגיעת אוטובוס בביתר עילית; הנהג עוכב לחקירה

מתקפת הטרור בסרי לנקה: ילדיו של המיליארדר מ"אסוס" נהרגו

יצחק אספה החשוד בדריסת הנערים בשד' רוקח
יצחק אספה החשוד בדריסת הנערים בשד' רוקח | צילום: חדשות עשר

על פי כתב האישום, אספה "שתה לשוכרה" במועדון וודקה מסוג "פינלנדיה", "בכמות שאינה ידועה במדויק". לאחר מכן, נסע עם חבריו, בכלי רכב נפרדים, למסיבה נוספת - ברחוב בן אביגדור שבתל אביב. בדרך לשם, אירעה התאונה.

כתב האישום שלל את הטענות כי הכביש היה רטוב, וקבע כי במקום היה מזג אוויר נאה, ראות טובה וכביש יבש ותקין. עם זאת, לפי האישום, הנער שהרכיב את ארי נשר הוא שסטה לכיוון רכבו של אספה, כאשר המרחק ביניהם היה 15 מטרים בלבד.

"לאחר התאונה וחרף תוצאותיה, אספה המשיך בנסיעתו, ומספר שניות לאחר מכן נעצר בחריקת בלמים, במרחק שאינו ידוע במדויק", נכתב בכתב האישום. "הנאשם עצר את הרכב בראשונה לפרק זמן קצר, המשיך בנסיעה איטית למרחק קצר, עצר בשנית ואז נמלט מן המקום לכיוון רח' בן אביגדור. הכדורגלן עזב את המקום, בלא שעמד על תוצאות התאונה ובלא שהושיט כל עזרה לנשר ולחברו, ששכבו פצועים במקום".

אבי נשר ובנו ארי
אבי נשר ובנו ארי | צילום: רפי דלויה

בין היתר, אספה הואשם כי ניסה לשבש הליכי משפט, בכך שהזמין גרר לרכבו בעקבות המכה שספג כתוצאה מהתאונה. נוסף על כך, הכדורגלן אמר לחבריו כי אינו יודע במה פגע והיכן אירעה התאונה. כמו כן, השחקן שיקר לשוטרים בנוגע לנזק שנגרם לרכבו וטען כי כלי הרכב נפגע בחניית המועדון, כשהוא עצמו שהה בתוך המקום.

כתב האישום התייחס גם לתיעוד שפורסם בחדשות 13, שבו נראה אספה בודק יחד עם חברו את הנזק שנגרם לרכבו, בחניית המועדון ברחוב בן אביגדור. כמו כן, צוין כי בדיקות האלכוהול לאספה נעשתה רק סמוך לשעה 7:30 בבוקר, ונמדדו בה 252 מיקרוגרם אלכוהול – פי חמישה מהמותר ל"נהג צעיר".