בן שלוש נהרג מפגיעת אוטובוס בביתר עילית; הנהג עוכב לחקירה

ברוך איזנברג צעד עם משפחתו לעבר מונית שחיכתה להם, עזב את ידה של אמו, התפרץ אל הכביש ונפגע מהאוטבוס • נמשך המצוד אחר הנהג שפגע אתמול בבן 11 בירושלים וברח

זמן צפייה: 02:37

ברוך איזנברג בן השלוש נהרג אתמול (שני) מפגיעת אוטובוס ברחוב החוזה מלובלין שבביתר עילית. הילד עזב את ידה של אמו, התפרץ לכביש ונפגע על ידי האוטובוס. צוותי הרפואה שהגיעו למקום מצאו אותו ללא רוח חיים ונאלצו לקבוע את מותו. נהג האוטובוס עוכב לחקירה בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

המשפחה, המתגוררת בניו יורק, הגיעה לישראל כדי לערוך את טקס החלאקה המסורתי, בו מספרים ילדים שהגיעו לגיל שלוש. המשפחה לנה בדירה בביתר עילית והזמינה מונית לנסיעה לירושלים. נהג המונית המתין, ראה את בני המשפחה יוצאים, ואז הילד נשמט מהיד של אמו ורץ אל הכביש בדיוק כשהאוטובוס עבר.

ברוך איזנברג

שלשום נפצע אנוש ילד בן 11, לאחר שנפגע מרכב בשדרות גולדה מאיר שבירושלים. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע בו פעולות החייאה ופינה אותו לבית החולים שערי צדק שבעיר. נהג הרכב נמלט מהזירה, והמשטרה פתחה בסריקות אחריו. הרכב שעל פי החשד היה מעורב בתאונה, אותר באזור גבעת זאב לאחר זמן קצר. הרופאים בבית החולים שערי צדק נלחמים על חייו ביממה האחרונה. הוריו נמצאים ליד מיטתו בטיפול נמרץ ומתפללים כל העת שייצא מסכנת החיים.

זירת התאונה קטלנית בעיר ביתר עילית בה ילד בן 3 נדרס למוות
זירת התאונה קטלנית בעיר ביתר עילית בה ילד בן 3 נדרס למוות | צילום: נתן קניג

תושבי שכונת רמות בבירה, שהזעיקו את מד"א, סיפרו שראו כיצד רכב פרטי פגע בילד בן 11, שחצה מעבר חציה, והמשיך בנסיעה מהירה על אף שהילד היה מוטל על הכביש מחוסר הכרה.

זירת התאונה קטלנית בעיר ביתר עילית בה ילד בן 3 נדרס למוות
זירת התאונה קטלנית בעיר ביתר עילית בה ילד בן 3 נדרס למוות | צילום: דוברות מד''א

"מדובר באירוע קשה מאוד", סיפר חובש מד"א דניאל דובינקי. "במרכז הכביש שכב ילד קטן במצב אנוש מחוסר הכרה עם חבלת ראש קשה. ביצענו בדיקות רפואיות ראשונית בשטח והענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים, הנשמות ועיסויים והוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א תוך כדי המשך ביצוע פעולות החייאה לבית חולים".

על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מתחילת השנה נהרגו שבעה בני אדם בתאונות שבהן היה מעורבים אוטובוסים. עוד פרסמה הרשות כי מתחילת השנה נהרגו 31 הולכי רגל - לעומת 28 בתקופה המקבילה אשתקד.  בסך הכול נהרגו מתחילת השנה 99 בני אדם – שלושה מהם רק מתחילת חג הפסח.

זירת התאונה קטלנית בעיר ביתר עילית בה ילד בן 3 נדרס למוות
זירת התאונה קטלנית בעיר ביתר עילית בה ילד בן 3 נדרס למוות | צילום: דוברות מד''א

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי 8.2% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים בישראל בשנת 2016 היו ילדים, נתון שמציב את ישראל במקום הראשון הגרוע בשיעור הילדים ההרוגים מתאונות דרכים מבין כל מדינות ה-OECD. מהנתונים עולה כי באותה שנה ממוצע הילדים ההרוגים מתאונות דרכים במדינות ה-OECD עמד על 3.1% מסך כל ההרוגים - פחות מחצי משיעור הילדים שנהרגו בתאונות דרכים בישראל.