כהזדהות עם תושבי ביירות: דגל לבנון הוצג על בניין עיריית ת"א

חרף הביקורת, העירייה הציגה את הדגל האדום-לבן, בעקבות הפיצוץ בנמל עיר הבירה הלבנונית, שגרם למותם של לפחות 135 בני אדם ולפציעת אלפים נוספים. "האנושיות קודמת לכל סכסוך"

זמן צפייה: 01:16

דגל לבנון הוצג הערב (רביעי) על בניין עיריית תל אביב כאות הזדהות עם תושבי ביירות, לאחר הפיצוץ שאירע אתמול בנמל העיר. הפיצוץ גרם למותם של לפחות 135 בני אדם ולפציעת אלפים נוספים.

ראש עיריית תל אביב הודיע מוקדם יותר היום כי בכוונתו להאיר את בניין העירייה בצבעי דגל לבנון, ובציוץ בטוויטר כתב כי "האנושיות קודמת לכל סכסוך, וליבנו עם העם הלבנוני בעקבות האסון הנורא שפקד אותו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עקב הפיצוץ בלבנון: הממשלה הכריזה על מצב חירום למשך שבועיים

מכתש נפער בלב הנמל: צילום הלוויין יממה לאחר הפיצוץ • תיעוד

בישראל מזהירים: "הפיצוץ בביירות – פעמון אזעקה למפרץ חיפה"

דגל לבנון על בניין עיריית תל אביב
דגל לבנון על בניין עיריית תל אביב | צילום: חדשות 13

ברשתות החברתיות נמתחה ביקורת רבה כלפי החלטת ראש עיריית תל אביב, כשבין היתר, ח"כ איילת שקד כתבה: "במדינה מתוקנת, הצבע הכתום היה צובע הערב את בניין עיריית תל אביב כתזכורת לגירוש מגוש קטיף. במקום זה קיבלנו דגל של מדינת אויב. עולם הפוך ראיתי".

ח"כ מהרשימה המשותפת עאידה תומא-סלימאן כתבה בתגובה לאיילת שקד כי "‏במדינה מתוקנת אקט הסולידריות הזה עם השכנה שלנו מצפון היה מובן מאליו. אבל אנחנו לא במדינה מתוקנת - אלא במדינה שמלאה באנשים שעולצים על האסון שקרה אתמול בביירות. אז כן - צריך להגיד - כל הכבוד לעיריית תל אביב".

בעקבות הפיצוץ בנמל ביירות, הממשלה הלבנונית הכריזה מוקדם יותר היום על מצב חירום במדינה שיימשך שבועיים ותהיה אפשרות להאריך אותו לאחר מכן. כמו כן, שרת התקשורת במדינה הודיעה כי ביירות הוכרזה כעיר מוכת אסון. כמו כן, שר הבריאות עדכן כי מניין ההרוגים באירוע עלה ל-135, כאשר עשרות בני אדם עדיין לכודים בהריסות. יותר מ-5,000 נפצעו.