גבר כבן 50 נהרג בשריפה שפרצה בדירה בכפר סבא

בית בקומה ראשונה בבניין מגורים ברחוב השקמה שבעיר עלה באש. כוחות הכיבוי חילצו דייר במצב אנוש כשהוא סובל מכוויות קשות, וצוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו. נסיבות המקרה נחקרות

זמן צפייה: 00:24

גבר כבן 50 נהרג היום (שני) בשריפה שפרצה בדירה בקומה ראשונה שבבניין מגורים ברחוב השקמה שבכפר סבא. כוחות הכיבוי חילצו אותו במצב אנוש כשהוא סובל מכוויות קשות, וצוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו. נסיבות המקרה בחקירה.

"כשהגענו למקום ראינו אש ועשן בחלונות של הדירה בקומה הראשונה", סיפר ניר עמרני, חובש בכיר במד"א. "כוחות הכיבוי פעלו לכבות את הלהבות ומיד כשהתאפשר עלינו לדירה בליווי הכיבוי וחילצנו גבר כבן 50 שהיה מחוסר הכרה וסבל מכוויות ושאיפת עשן. הוא היה ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

לעוד כתבות בנושא:

הטרגדיה בצפת: לאחר שאיבדו את בנם - מתמודדים עם פציעת אחיו

אלעד בן השלוש נהרג בשריפה בצפת: "האם התחננה שנציל אותו"

פעוט בן שלוש נהרג בשריפה שפרצה בבניין מגורים בצפת

המקום בו פרצה השריפה בדירה בכפ''ס
המקום בו פרצה השריפה בדירה בכפ''ס | צילום: רועי סלומון, תיעוד מבצעי מד״א

בשבת, כזכור, נהרג אלעד פריזאט בן השלוש בשריפה הקטלנית שפרצה בקומה החמישית של בניין מגורים בן 8 קומות ברחוב דוד אלעזר שבצפת. אחיו, בן ארבע וחצי, נפגע באורח בינוני-קשה ועדיין מאושפז בבית החולים זיו שבעיר. 13 אנשים נוספים נפגעו באורח קל, ויותר מ-20 איש פונו מהבניין לבתי מלון באזור צפת והגליל העליון.

פריזאט נלכד בדירה הבוערת, והכבאים שהגיעו למקום ניסרו את החלון על מנת לנסות לחלצו. זאת על רקע זעקותיה של אמו, שהתחננה לעזרה. הוא פונה לבית החולים במצב קריטי אך לאחר מאמצי ההחייאה, שארכו כשעה, נקבע מותו. במסגרת חקירת נסיבות השריפה התחוור כי בכל הבניין, בו מתגוררות 30 משפחות, אין אף גלאי עשן, ובשירותי הכבאות מבקשים להבהיר את חשיבותו של התקנת גלאי.

זוהר פרגון ואורן נאמן, חובשי מד"א שנכחו בזירה, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו עשן סמיך יוצא מחלונות הבניין והמולה רבה ברחוב. מיד חברנו לכוחות הכיבוי שחילצו אלינו נפגעים. בסמוך לכניסה לבניין הם העבירו אלינו פעוט כבן שנתיים שסבל מכוויות והיה מחוסר הכרה על רקע שאיפת עשן, מיד התחלנו להעניק לו טיפול רפואי מציל חיים ולבצע בו פעולות החייאה. פינינו אותו לביה"ח זיו בעיר תוך כדי טיפול רפואי שכלל הנשמות, עיסויים ושימוש בתרופות מיוחדות, כשמצבו קריטי".

יהודה חיים, חובש מד"א, סיפר: "בזירה הייתה המולה רבה. כוחות הכיבוי פעלו לכיבוי האש ולחילוץ הנפגעים שהיו לכודים בדירות בבניין שעלה באש. נערכנו מחוץ לבניין עם אלונקות וציוד מציל חיים, וקלטנו אלינו את הנפגעים, שסבלו בעיקר משאיפת עשן. ביצענו בדיקות רפואיות לכלל הנפגעים, הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל חמצן על מנת למנוע את החמרת התסמינים של שאיפת העשן, ופינינו אותם לבי"ח כשמצבם יציב. אנחנו ערוכים בזירה בכוחות גדולים עד לסיום הסריקות של הכיבוי בבניין שעלה באש ובניינים הסמוכים על מנת להעניק טיפול רפואי במידה ויאותרו נפגעים נוספים".