במכבי האש חושדים: "השריפות במבוא מודיעים - כתוצאה מהצתה"

שירות כבאות והצלה הודיע כי נבדק חשד לפיו בניגוד להערכה הראשונית, הדליקה ביישוב שסמוך ליער בן שמן הוצתה במזיד. זאת, לאחר שממצאי החקירה העלו כי ישנם מספר מוקדים לשריפה

זמן צפייה: 11:04

שירות כבאות והצלה לישראל הודיע היום (ראשון) כי הוא בודק חשד להצתה בשריפה שפרצה ביום חמישי ביישוב מבוא מודיעים הסמוך ליער בן שמן, במהלך גל החום הקיצוני שפקד את ישראל. לזירה הגיעו ביום שישי צוותי חוקרים מאגף החקירות של הכיבוי, בסיוע כלבים וציוד טכנולוגי, וממצאי החקירה העלו כי ישנם מספר מוקדים לשריפה במקום - מה שמעלה את החשד להצתה. זאת, בניגוד להערכה הראשונית.

כאמור, ביום חמישי השתוללה שריפת ענק באזור היישוב מבוא מודיעים - בתים רבים עלו באש ותושבי המקום פונו. כמו כן, השריפה התפשטה למתקן אדם, לשילת ולנאות קדומים, וכתוצאה מכך כביש 443 נסגר למשך יממה. בשל מזג האוויר הקיצוני שלווה ברוחות עזות, לצוותי הכבאות נדרשו שעות רבות על מנת להשיג שליטה על האש. עמי אשד, מפקד מחוז מרכז בכבאות והצלה, אמר במהלך השריפה כי "כמעט כל היישוב מבוא מודיעים הוחרב".

לכתבות נוספות בנושא: 

היערכות לפינוי אלפים באזור מודיעין: "רוב מבוא מודיעים הוחרב"

מסתמן: השריפות בכרמיה ובהראל פרצו כתוצאה מכשל של חברת החשמל

בתום השרב: הושגה שליטה על השריפות בדרום; דליקות פרצו בצפון

נזקי השריפה במבוא מודיעים
נזקי השריפה במבוא מודיעים | צילום: החדשות 13

ביום שישי שירות הכבאות מסר בתום חקירה ראשונית כי השריפות שפרצו יום קודם לכן בכרמיה ובהראל נגרמו כתוצאה מכשל חשמלי בכבל של חברת החשמל, ולא בשל מדורות ל"ג בעומר.

בחברת החשמל דחו את הטענות ואמרו כי "מדובר בבדיקה ראשונית בלבד שנעשתה על ידי חוקר שריפות של הכבאות, וממצאיה עומדים בסתירה לבדיקה שנערכה על ידי חוקר שריפות מטעם חברת החשמל. לפיכך, הוחלט על ידי הגופים להקים צוות משותף לבדיקת מקור הדליקה והפקת הלקחים בהתאם".

בנוסף, בהודעה משותפת מטעם חברת החשמל ומערך הכבאות נמסר כי הגופים "סיכמו שממצאי הבדיקה הראשונית יועברו לחברת החשמל, וצוותים משותפים לשני הגופים יבחנו אם אכן מקור השריפה קשור לגורם חשמלי כלשהו".