מסתמן: השריפות בכרמיה ובהראל פרצו כתוצאה מכשל של חברת החשמל

לפי שירותי הכבאות, ככל הנראה האירועים המשמעותיים לא נגרמו בשל מדורות ל"ג בעומר • האש התחדשה בתרום ובבית עזרא • ראש הממשלה: "מודה לנשיא מצרים א-סיסי, על כך ששלח שני מסוקים"

זמן צפייה: 02:30

מסתמן כי השריפות שפרצו אתמול בכרמיה והראל נגרמו כתוצאה מכשל חשמלי בכבל של חברת החשמל, ולא בשל מדורות ל"ג בעומר – כך נמסר היום (שישי) משירות הכבאות לאחר חקירה ראשונית. כמו כן, הושגה שליטה על השריפה במבוא מודיעים, והחקירה סביבה נמשכת. כוחות הכיבוי פועלים כעת באיכסאל, פדואל, תרום, הראל, בית עזרא והרצליה.

בחברת החשמל דחו את הטענות ואמרו כי "מדובר בבדיקה ראשונית בלבד שנעשתה על ידי חוקר שריפות של הכבאות, וממצאיה עומדים בסתירה לבדיקה שנערכה על ידי חוקר שריפות מטעם חברת החשמל. לפיכך, הוחלט על ידי הגופים להקים צוות משותף לבדיקת מקור הדליקה והפקת הלקחים בהתאם".

כמו כן, בהודעה משותפת של חברת החשמל ומערך הכבאות נמסר כי הם "סיכמו שממצאי הבדיקה הראשונית יועברו לחברת החשמל, וצוותים משותפים לשני הגופים יבחנו אם אכן מקור השריפה קשור לגורם חשמלי כלשהו".

שריפה נוספת פרצה במושב בית עזרא וכוחות המשטרה החלו בפינוי קו ראשון של בתי הישוב הסמוכים. במהלך ניסיונות הכיבוי, כבאי נפצע מכוויות בדרגה ב' כתוצאה מהתפוצצות בלון גז. כביש 4 נסגר לתנועה בקטע הסמוך למושב. מהמשטרה נמסר כי השריפה הגיעה למיכלי גז שהחלו להתפוצץ, וכעת האש הגיעה ללולי תרנגולות, חממות, שדה חיטה ובית פרטי.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190524-1502' autoplay='0' credit='אלי כהן, דובר כב״ה מחוז דרום' desc='שריפה במושב בית עזרא ' kid='1_f1snqcam' duration='41'']

כתוצאה ממשבי רוחות מערביות חזקות, האש התחדשה גם בשני מוקדים בסמוך ליישוב תרום. 30 צוותי כיבוי והצלה ועשרות לוחמי אש, בסיוע טייסת הכבאות אלעד ומטוסים זרים, נאבקים בלהבות ומנסים לבלום את האש.

Whatsapp Image 2019 05 24 At 1
שריפה שפרצה בכניסה לאכסאל | צילום: דוברות כבאות והצלה מחוז צפון

14 בני אדם נפגעו משאיפת עשן כתוצאה משריפת קוצים ביישוב נגוהות שבמערב הר חברון, וטופלו במקום. אדם אחד פונה לבית החולים במצב קל. הושגה שליטה על השריפה

בעקבות שריפה שפרצה ברחוב המסילה בהרצליה, תושבים פונו מבתיהם. כוחות כיבוי ומד"א הוזעקו למקום. סמוך ליישוב פדואל, בדרום מערב הרי השומרון, החלה שריפה והוחלט על פינוי שכונת הקרוואנים הסמוכה ליער. שישה צוותי כיבוי פועלים במקום ושישה מטוסי כיבוי בדרם לזירה במטרה לבלום את הדליקה.

Whatsapp Image 2019 05 24 At 1
שריפה במושב בית עזרא | צילום: אלי כהן, דובר כב״ה מחוז דרום

דליקה פרצה גם בכניסה למועצה מקומית אכסאל בצפון הארץ. חמישה צוותי כיבוי בסיוע שני יחידות מתנדבים, וארבעה מטוסי כיבוי, הוזנקו למקום למניעת התפשטות האש.

כביש 443 נחסם לתנועה מצומת שילת לצומת בן שמן בשני הכיוונים, והעליות למחלף בן שמן מכביש 1 מזרח ומערב נחסמו גם הן. כביש 44 נחסם לתנועה מכפר חב"ד לבית דגן לכיוון מערב.

נזקי השריפה במבוא מודיעים
נזקי השריפה במבוא מודיעים | צילום: החדשות 13

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן קיימו הערכת מצב עם גורמים בכירים מהמשטרה, שירות הכבאות, קק"ל ועוד. רה"מ אמר: "עד לרגע זה הגיע סיוע מיוון, קרואטיה, איטליה, מצרים וקפריסין ואנחנו מאוד מעריכים זאת. אני רוצה להודות לידידי נשיא מצרים א-סיסי, על כך ששלח שני מסוקים. קיבלנו גם פניות מאחרים, גם מהרשות הפלסטינית וגם מגורמים נוספים, כמו רוסיה".

Whatsapp Image 2019 05 24 At 1
ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומ''מ המפכ''ל מוטי כהן בתום הערכת מצב | צילום: החדשות 13

בתוך כך, הסוכנות היהודית הודיעה כי תעניק סיוע חירום מידי, כבר ביום ראשון, לכ-60 משפחות ממבוא מודיעים ומקיבוץ הראל שאיבדו את בתיהן בגל השריפות. זאת, באמצעות סיוע מיוחד של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה שיעניקו כ-4,000 שקלים לכל משפחה.

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג: "הסולידריות היהודית פועמת כשעשרות משפחות מתמודדות עם ההלם של אבדן בית ורכוש, עם החיים עצמם - ההתארגנות ללינה וניהול החיים מהיום במקום אחר. הסוכנות היהודית תהיה שם כדי לעזור ולסייע בכל דרך אפשרית עם אחינו ואחיותינו בתפוצות וזו לפחות בשורה לשבת למשפחות הנמצאות במצוקה".